Nog een Morris Blazer

Morrris Blazer 2nd

Guess who made another Morris Blazer? 🙂
Voor versie 1, klik hier.

Morrris Blazer 2nd

Morrris Blazer 2nd

De stof is een scuba knit (zeg maar een soort duikpakkenstof), en kocht ik op de lapjesmarkt. Er zit een soort geometrisch textuurtje in – wat natuurlijk de hele reden is dat ik op deze stof viel.

Ik ben een sucker voor geometrische printjes.

Morrris Blazer 2nd

Kostte wel 4 pogingen om die middenachternaad matchend te krijgen, maar dan heb je ook wat…

Morrris Blazer 2nd

Morrris Blazer 2nd

De Morris Blazer is echt een naaipatroon met een groot rendement: weinig moeite, groots resultaat. Ik zie er nog wel een paar in mijn toekomst en heb zin om te experimenteren met andere stoffen. Het patroon is oorspronkelijk voor (stevige) tricot ontworpen, maar ik denk dat het met een geweven stof ook best moet kunnen.

Morrris Blazer 2nd

Morrris Blazer 2nd

Dit bericht werd geplaatst in finished projects, grainline studio en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Nog een Morris Blazer

  1. Gerlin zegt:

    Oeh, wat een leuk stofje 🙂 Lijkt me een fijn jasje. En die naad achter is echt mooi geworden!

    Like

  2. Ellen zegt:

    Wauw, heel mooi gedaan!

    Like

  3. Hanne zegt:

    Toffe blazer! Is je broek Named’s Jamie? Die ziet er ook fijn uit!

    Like

  4. Janou zegt:

    Ik zie wel op blogs dat niet elke geweven stof echt lekker wil, dus dat wordt een experiment. Ik heb m nu ook aangechaft in de aanbieding en eigenlijk wil ik een wollen visgraatje gebruiken, hopen dat het werkt. De lengte laat iig mijn heupen vrij dus dat scheelt aanpassen, maar ik weet nog niet of ik mijn mijn-mouwen-zijn-altijd-te-kort trauma kan overwinnen en van de mouwen af ga blijven.

    Like

  5. Ann zegt:

    Oh, wat een mooi jasje! Ik begrijp helemaal waarom je voor de stof viel.

    Like

  6. Marianne zegt:

    Wat is het stil hier! Alles goed?

    Like

  7. MultiVroon zegt:

    Hai! Wat jammer dat je niet meer blog! Ik hoop dat je nog wel maakt 🙄

    Ik zie dat je lonkt naar de duurdere versie van de Morris blazer, in pdf is hij 2 euro goedkoper 😉

    Like

Plaats een reactie