Review: Knippie 2 2015 (samenvatting: kopen!)

knipie 2 2015 cover

Mensen! De nieuwe Knippie is er weer en… Ik. Ben. Enthousiast. Maar echt! U weet hoe kritisch ik ben, maar ik heb eigenlijk niks te zeiken deze maand. Jammer he? Sterker nog: ik vind dit een van de beste Knippies ooit. Of is dat overdreven? In elk geval: tis een goeie!

Baby’s 50 -98

knippie 2 2015 col6

Unisex babysetje. Zo’n joggingbroekje is altijd goed, want comfortabel. Het broekje is volgens de beschrijving tweezijdig te dragen (maar ik vraag me af hoe mooi het eigenlijk echt is, zo’n zichtbare locksteek). Prima truitje.

knippie 2 2015 col9

Rechts is dat broekje van hierboven, maar dan binnestebuiten. Of buitenstebinnen. Ofzo.

Meisjes 98 – 134

knippie 2 2015 col5❤ ❤ ❤ Ik krijg meteen zin om dit voor Majli te maken. Dit is toch te schattig! De maten snap ik dan weer niet helemaal: Het patroon is in maat 98 t/m 134, terwijl ik die poezenapplicatie toch meer iets voor wat kleinere kinderen vindt. Vanaf maat 80/86 ofzo.
knippie 2 2015 col4Dit is hetzelfde jurkje, maar dan zònder de poezenapplicatie, en mèt een kraagje. Dit is misschien de verklaring voor de grotere matenrange waarin dit patroontje valt. Ik ben dol op Peter Pan-kraagjes. En dit is een lekker basisjurkje waar je zoveel of zo weinig aan toe kan voegen als je wilt. Op de redactie hebben ze dit jurkje geverfd na het naaien, zogenaamd voor een ‘lekker gek effect’, maar ik vermoed eigenlijk dat het verfexperiment gewoon mislukt is. Vooral omdat er bij staat: “Handig om te weten: gebruik je een gedeeltelijk synthetische stof, dan valt de kleur lichter uit. Bij puur katoen is het effect donkerder.” Goh… vertel eens… hoe weten jullie dat? Hahaha!

knippie 2 2015 col12

Nog meer poezenthema. Misschien houdt niet iedereen ervan, maar mij doe je er een groot plezier mee. Miauw.

knippie 2 2015 col8
Goede stofkeuze ook steeds hoor, de laatste tijd. De verenstof komt van Silkroute in Amsterdam (het mocht wat kosten zeker). En de flamingostof – een gobelin- komt van N&N stoffen (beiden zitten op de Albert Cuyp). Ik begin me af te vragen of een blazertje in die flamingogobelin misschien too much zou zijn… voor mezelf dan. Wat denken jullie?

Jongens 98 – 134

knippie 2 2015 col13

Leuk joggingbroekje, maar strak genoeg om stoer te zijn. Wel een beetje stevige tricot nemen, anders wordt het zo’n flodderbroekje, en dat wil je niet.

knippie 2 2015 col11

Wilde dieren thema. Mijn voorkeur gaat meer naar het linker plaatje, dan het rechter plaatje. Rechts ziet er toch een beetje huisgemaakt uit (op een niet goede manier), terwijl links meer ready to wear en street uitrstraalt. Vooral die tijgerprint is heel goed. Dit nummer staat overigens vol met een hele hoop leuke transferprintjes. Kun je thuis uitprinten op speciaal transferpapier en op je shirt strijken. Superleuk! Ze zijn te koop via de site van knippie, maar in het tijdschrijft staat een code waarmee je ze gratis kunt downloaden. Dat ga ik zo ook maar vast eens doen. Want hoarden op je computer valt niet zo op. Miauw.

Tieners 134 – 170/176

Voor het eerst zijn er een aantal patronen ook in maat 176. Mijn kinderen zijn nog niet zo groot, dus voor mij maakt het nog niet uit. Maar ik denk dat het wel een goede move is. Er zijn weinig patronen voor ‘tweens’, en hier zitten echt wel leuke dingen bij die je volgens mij met trots en plezier zou dragen als je op de middelbare zit. Very berry trendy.

knippie 2 2015 col2Yes please! Coup de coeur van de maand (ja, eindelijk eens een jongenspatroon!). Ik vind dit jasje helemaal goed. In maat 134 – 176 (!), maar online ook in kleinere maten te bstellen. Dat laatste vind ik dan weer een beetje jammer, want ik wil dit patroontje eigenlijk gebruiken voor Isja’s zomerjasje. Moet ik dat patroon weer los kopen, maar okee.

knippie 2 2015 col1

Hoewel we op deze foto niet echt goed kunnen zien hoe de broek zit, ben ik toch verkocht. Ten eerste: poederroze met stoere details, dankuwel. En ook: geometrische vormen (daar ben ik een sucker voor…), dus ja! Helemaal leuk! Ook deze broek en het blousje zijn t/m maat 176. Dat doen ze slim hè?

knippie 2 2015 col10Nog meer tieners. Die zebra hebben ze gespraypaint met een mal. Best wel vet. Ik vind het leuk dat ze experimenteren met nieuwe (verf)technieken. Ze zijn hun grenzen aan het verkennen en verleggen daar bij Knippie en they have my approval. Niet dat ze die nodig hebben, maar een veer in je reet is altijd lekker toch? Nou dan.

knippie 2 2015 col7De meegroeier (weet u nog, die nieuwe rubriek?): een bermuda.

knippie 2 2015 scan
En kijk, hier word ik ook zo blij van. Heerlijke foto toch? Ze hebben ook steeds een aantal makkelijk-maken-ideeën, die wat grotere meiden dus zelf kunnen maken.  Ik kan het alleen maar aanmoedigen. Prima hobby dit hoor. 😉

What can I say? Ze zijn goed bezig. En ik zou maar gauw naar de winkel rennen om je eigen exemplaar te bemachtigen. Hup hup, in de benen!

Dit bericht werd geplaatst in knippie, review en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Review: Knippie 2 2015 (samenvatting: kopen!)

  1. Ja leuk zo’n nieuwe Knippie. Mijn kinderen zijn nu groot, maar ik heb nog steeds een stapel oude Knippies liggen. Dat blad gaat jaren mee. Als ik dit nu weer zie heb ik ook zin om te kopen. Ik hoop nog op wat kleinkinderen om iets voor te maken. Leuk review!

    Like

  2. Aline zegt:

    Ja hij is leuk he? Dat jackje wordt de zomerjas van in elk geval 1 van de dochters, maar grote kans dat het voor allebei wordt (een in lakstof rood, ander in lakstof blauw. Of er wel zakken met ritsjes in kunnen…). Die spraypaint, dat zag ik ook helemaal zitten, wat een gave techniek. Maar ook die chloorlegging vond ik tof (al is er wel een risico dat de stof in no time gaar is, maar het effect was wel super). En, daar werd ik heel blij van, ze hebben dus nu enkele patronen t/m mt 176 en vragen expliciet om reacties daarop én om tips voor tienerkleding. Veelbelovend, ik zal eens een lijstje maken, wie weet.

    Like

  3. Wendy zegt:

    Kinderpatronen zijn niet mijn ding wegens onbruikbaar maar idd, ze zien er erg strak uit! Die flamingo-blazer ben ik volop voor te vinden… Ik heb een flamingo-jurk (geblogd, voor moest je ze willen zien) en mijn logo is met een flamingo dus ik zeg go, go go!!!!!
    Bij die laatste foto lijkt het mij toch dat ze een beetje helemaal “los gegehen” zijn met hun washi-tape… Of er was een 4-jarige op bezoek…

    Like

  4. lafinetune zegt:

    Wat handig voor de kids!!! Ik wist niet dat er zoiets bestond voor de kinderen, zeker een aanrader! Ik houd zelf heel erg van kleding naaien en ben daar dan ook heel vaak mee bezig! Maar dit is heel leuk voor de kleintjes 😉
    zie mijn blog voor DIY fotos: http://www.lafinetune.com

    Groetjes,
    Lafinetune

    Like

  5. Pingback: Bomberjasje met bloemen | Maak Het Met Rachel

  6. Pingback: Review: Knippie 3 2015 | Maak Het Met Rachel

Geef een reactie

