Gemaakt: Morris Blazer

Morris Blazer

Ein-de-lijk heb ik weer eens iets gemaakt. Stop de persen! Het is de Morris Blazer van Grainline Studio.

Toen het patroon uitkwam dit voorjaar, wist ik meteen dat ik hem zou gaan maken, maar toen het eenmaal hoogzomer was, had ik geen zin meer in een blazer.

Nu het echter kouder wordt buiten, wil ik niets anders aan dan laagjes. En mijn long-lost-love voor blazertjes is weer helemaal terug!

Morris Blazer

Omdat ik een koukleum ben, en omdat ik hem ook in de winter ga dragen, verlengde ik de mouwen tot volledige lengte. Ik maakte de blazer in maat 8, maar minderde naar boven toe richting een maat 6 (ik heb smalle schouders). Verder heb ik niets aangepast.

Morris Blazer

Er zit een (rechte) naad middenachter, dus als je een stof met een interessante print hebt, kun je het rugpand ook op de stofvouw knippen – wel even de naadtoeslag erafhalen natuurlijk.

Morris Blazer

Morris Blazer

Het blauwe topje dat ik hier draag is overigens ook een patroon van Grainline Studio, namelijk de Tiny Pocket Tank (hier geblogd). By far het kledingstuk dat ik het meest draag overigens. Simple but effective.

Morris Blazer

Ik hou van de laid back style van deze blazer. Echt, ik hou er gewoon van.

Morris Blazer

De blazer is niet gevoerd. Dat lijkt misschien wel zo op de foto, maar in werkelijkheid is dat de binnenkant van de stof. Het is een soort dubbel-lagige jersey. Ik kocht hem bij stoffen.net (op het moment van schrijven is deze variant uitverkocht, maar hier vind je de stof in een andere kleurstelling). De kwaliteit van de stof valt me een klein beetje tegen.

Morris Blazer

De binnenkant is – ondanks het ontbreken van een voering – wel heel mooi afgewerkt met een beleg. Je zou daarom ook heel makkelijk de kraag een andere kleur kunnen geven.

Morris Blazer

Obviously, I need more blazers in my life. Ik heb al een nieuw stofje klaarliggen! 🙂

Morris Blazer

Het is een populair patroon. Andere mooie versies zag ik hierhier en hier. Raise your hands als ie ook op jouw lijstje staat! 🙂

Dit bericht werd geplaatst in finished projects, gemaakt en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Gemaakt: Morris Blazer

  1. Charlotte zegt:

    Ah, de Morris, leuk! Hij werkt ook goed met de geometrische print die je hebt gekozen, mooi zeg! Jammer dat de kwaliteit van de stof tegenvalt (dat heb ik helaas ook wel eens gehad met stoffen.net)

    Like

  2. majella zegt:

    jawadde!!!! Prachtig en zelfs de afwerking is top!!

    Like

  3. Janou zegt:

    Ja, staat je leuk! Ik wil er eigenlijk ook eentje maken, maar met mijn snelheid wordt dat waarschijnlijk najaar volgend jaar…

    Like

  4. Babbe zegt:

    Tof modelletje! 😉
    Ik nomineerde jouw blog voor een Liebster Award!
    http://babbebora.blogspot.nl/2015/10/ook-leuk-een-liebster-award-winnen.html

    Like

  5. Pingback: Nog een Morris Blazer | Maak Het Met Rachel

  6. Tess zegt:

    je me suis bien marrée, j'ai adoré le passage de la sÃt©orapian des limaces bananes et la fin incestueuse des poissons clowns :o) franchement professeur vous méritez un prix nobel !

    Like

Plaats een reactie