Watskeburt Vol. 03 (de emo-versie)


(bron foto)

Bonjour bonjour!

Wat gebeurt er allemaal in blogland (en daarbuiten)? De mooiste, interessantste en (alleen deze week) de ontroerendste dingen die ik op the interwebs tegenkwam deel ik met jullie!

Wat is er geschreven?
Een van de meest aangrijpende blogposts die ik de afgelopen weken las, was deze blog (Loving a Person, not their Gender…) van Marie van A Stitching Odyssey (trouwens sowieso een leuke blog, veel vintage sewing), waarin ze schrijft over de moeilijke weg die ze samen met haar partner bewandeld heeft toen hij (inmiddels zij) transgender bleek te zijn. Ga dat lezen en verruim uw blik.

Wat is er gemaakt?

Deze fantastische minirok is gemaakt met een patroon uit La Maison Victor. En de stof… prachtig nietwaar? Klik door naar LokaLid’s blog voor meer info.

WANT! Voor volgende zomer dan. En alweer een fantastische stofkeuze. Lees meer bij Made By Rae.

Trend

Een trend dit najaar: wollen capes en poncho’s met etnische prints.


(bron foto)

 Wat ik keek op Netflix:

Een serie die ik afgelopen maand keek, was Sense8. Het is een scifi verhaal (niet meteen afhaken, dames!) over 8 personen die met elkaar verbonden zijn en elkaars gedachten, gevoelens, skills, taal, etc. kunnen overnemen. Door de sterke verbintenis is er geen oordeel, afschuw of angst voor de ander. Zo mooi. Ik denk dat dat me het meest aansprak aan de serie, dat iedereen eigenlijk met elkaar verbonden is. Check hier de trailer.

Wat ik keek op het NFF:
Afgelopen zondag was ik weer op het Nederlands Film Festival in Utrecht en bekeek ik de zeer aangrijpende film The Paradise Suite. Een mozaïekvertelling over zes mensen die allemaal om een of andere reden in Amsterdam belanden, waar hun dromen in duigen vallen, of dreigen te vallen. Meest trieste toch wel het Russische meisje dat naar Amsterdam komt om model te worden. U kunt wel raden hoe dat afloopt. Hartverscheurend, maar prachtig. Omdat ook hier toch weer die menselijke verbinding zo mooi tot leven komt. Tranen met tuiten. Hier zie je de trailer.

En dan nog iets…
Om in het thema te blijven.. dit filmpje dat iemand op Facebook deelde, kwam ook al zo binnen bij mij. Met toenemende empathie, maar ook zorg, volg ik de vluchtelingencrisis. Maar, in godsnaam mensen, toon wat medemenselijkheid.

Over.

Dit bericht werd geplaatst in watskeburt en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Watskeburt Vol. 03 (de emo-versie)

  1. inspinration zegt:

    Ik ga die serie eens checken, Ik haak juist aan door de term scifi 😉

    Like

  2. Mirjam zegt:

    Wow… die laatste quote komt zo al binnen, zonder filmpje.

    Like

Geef een reactie

