Gemaakt: Zooey bikini

De bikini is af! Ole!

ohhh lulu zooey bikini

Ik schreef al eerder iets over alle obstakels en keuzes die ik tegenkwam bij het maken van deze bikini. En uiteindelijk is het helemaal goedgekomen. Of toch redelijk.

Over het bovenstukje ben ik heel tevreden. Ik koos uiteindelijk toch voor de cups, gebruikte inderdaad smaller elastiek dan bij het broekje en de sluiting paste prima. Hij zit lekker en heeft – in tegenstelling tot het broekje – geen hoog plukgehalte. Het striklintje vind ik iets aan de korte kant, dus dat zou ik bij een volgende versie langer moeten maken.

ohhh lulu zooey bikini

Het broekje is, zoals ik tijdens het voortgangsproces al zei, inderdaad aan de lage kant. Te laag voor foto’s op het internet, trust me. Toegegeven: ik twijfelde nog even, maar de blik van mijne man gaf een duidelijke no go. Ik heb nog genoeg stof over om een nieuw broekje te maken, dus voor volgende zomer maak ik hem hoger en strakker. Het broekje bleef op z’n plek als ik langzaam zwom, maar toen ik even afzette voelde ik het afzakken. Ik schrok er zo van, dat ik heel hard “Oh! m’n broekje zakt af!” riep. Met als gevolg allemaal hoofden mijn kant op. Hilarisch hoor.

ohhh lulu zooey bikini

Misschien had ik detachable straps moeten maken, bedacht ik achteraf. Dan kun je lekker zonnen (niet dat ik zolang stil kan liggen in de hete zon, maar voor het idee).

ohhh lulu zooey bikini

Bon. Voorlopig ga ik hem niet dragen want ik zwem alleen op vakantie. Dat nieuwe bikinibroekje zal dus wachten tot volgende zomer. Veel liever ga ik nog wat mooie beha’s voor mezelf maken. Want mijn zelfgemaakte beha draag ik momenteel het allerliefste, and I. Need. More. (jaja, de lingeriecursus-review komt er echt aan hoor!)

Jammer dat er niet zoveel bikinipatronen zijn, want het is eigenlijk heel leuk om te doen (en dus echt niet moeilijk!). Ik maakte ooit ook al eens een retro-badpak, dus had een heel klein beetje ervaring. Maar als beginner is dit echt te doen.

Wanna try?

Dit bericht werd geplaatst in gemaakt en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Gemaakt: Zooey bikini

  1. Hanne zegt:

    Superleuke bikini, Rachel!
    Afzakkende broekjes zijn wel redelijk vervelend! Er zijn best nog leuke bikinipatronen te vinden, maar inderdaad eerder zeldzaam. Ik heb een heel goede review gelezen van de Nautilius van SeamstressErin. Namedclothing heeft ook een toffe bikini in de collectie! Ik,ben benieuwd naar je post over je lingerieworkshop. Ik ga komend jaar een avondcursus lingerie volgen, en voel nu al dat ik er helemaal geobsedeerd door ga raken!

    Like

  2. Wat een leuke bikini Rachel! Ik ben ook helemaal verslingerd aan het maken van badkledij. Ik zwem wel heel het jaar door, dus dat is direct het perfect excuus om een hele voorraad aan te leggen. Voor het broekje ben ik heel erg van de het Soma swimsuit broekje van Papercut Patterns. Ik heb het vorig jaar gebruikt, en nu ligt er weer eentje klaar (waarvan de top nog afgewerkt moet worden) en er is er nog eentje uitgeknipt. Badkledij maken is zo leuk! Ik ben nieuwsgierig naar je ervaring met de lingerie cursus

    Like

  3. Leuke bikini! Als je nog een restje over hebt, zou je het bikinibroekje ook van een extra strook aan de bovenkant kunnen voorzien zodat je het veilig aan kunt. Werkt bij mij goed bij heupbroeken die ik toch echt niet meer zo laag draag als toen ik een rebelerende puber was. Soms kom ik nog wel eens een badpak of bikini patron tegen in de stapel Knip/Burda bij de bibliotheek, een goedkope optie om wat patronen uit te proberen.

    Like

  4. Mirjam zegt:

    Wow hij is echt mooi geworden. Jammer dat het broekje afzakt, hopelijk volgend jaar beter.

    Like

Geef een reactie

