Review: Knippie 4 2015

akpikpi201504-1

Hij ligt nog in de winkel, dus mijn review is niet helemaal mosterd na de maaltijd… toch? Laten we niet nog meer tijd verspillen; ik kom meteen ter zake. Of eigenlijk ook niet, want ik weet niet zo goed wat ik van dit nummer moet vinden. Overtuigen doet het nummer dus sowieso niet.

Voor meisjes vond ik het nummer een beetje tegenvallen, maar dat moet ook eens mogen. Voor jongens vond ik er wel een paar leuke dingen tussen zitten. Zoals de cover beloofd: winterjassen!

Baby’s (maat 50 – 98)

knippie 4 2015 Wel aardig, maar niet spectaculair. Zijn elleboogstukken nog steeds in?

knippie 4 2015

Kijk, deze vind ik nou echt leuk! De kleurcombi oranje-wit is natuurlijk spuuglelijk, maar als je daar een beetje doorheen kunt kijken is dit echt een leuk jasje. Ik hou van die westerndetails. En de mouwen zijn afritsbaar, dus hij is ook als bodywarmer te gebruiken. Helemaal leuk!

knippie 4 2015

Een parka. Een mini-parka! Jongens, dit is toch leuk! Je bent er minstens een maand mee bezig vermoed ik maar dan heb je ook wat. Die spijkerstof vind ik wel een twijfelgevalletje. Jeans neemt snel veel vocht op en droogt heel langzaam. Dat zou ik nooit kiezen voor een herfst/winterjas. Maar met een andere stof (wol! WOL!) zou dit to die for zijn.

Jongens 98 – 134

knippie 4 2015   knippie 4 2015

Oke, jongensmoeders, jullie weten het vast beter dan ik. Vertel. Wat vinden jullie? Die batmanmouwen zijn natuurlijk fantastisch, dat begrijp ik ook wel. Maar als docent (oke, aan veel oudere kinderen, maar toch) denk ik meteen aan de onrust in een klas als een kind min of meer verkleed naar school komt. Datzelfde geldt voor baardpiraat hierboven. Het is een leuk idee, maar ik weet niet of je dit moet willen voor je kind.  Of overdrijf ik nu?

En laten we het ook nog even hebben over dat rugzakje. Misschien onderschat ik zijn superpowers, maar hoe gaat Batman iets uit zijn eigen rugzak halen? Juist.

Er zaten nog een paar items in deze serie, waarvan ik ook niet weet wat ik ervan moet vinden. De broekjes vond ik nog wel leuk (maar misschien al gauw te kinderachtig?).

Meisjes 98 – 134

knippie 4 2015

Ja ja, het is een trend. Dat zal best, maar het ziet er niet uit. Ik kan er gewoon niet aan wennen.

Tiener 134 – 170

Goed nieuws voor tienerouders: Knippie heeft besloten voortaan alle patronen t/m maat 176 uit te brengen. Deze maand kun je die grootste maat (met de code uit het blad gratis) downloaden van de site. Vanaf het volgende nummer staat 176 ook op de raderbladen. Hoezee!

knippie 4 2015

Ja, dit is toch best wel leuk. Fringe, boho, indian summer… We love it all!
Maar wat zie ik daar… is die rits niet symmetrisch ingezet? Niet zuiver gewerkt, zou Nelleke Rimmelzwaam zeggen. Ik ben natuurlijk weer een trut dat ik dat zie, but I can’t unsee it now! 

knippie 4 2015

Ooo, deze zou leuk zijn om te colorblocken! Dit is wel zo’n modelletje waarbij je op moet letten dat het geen nachtjapon wordt. Stofkeuze is heel belangrijk hier. Maar anders kan een goede styling met een klein ceintuurtje altijd nog wonderen doen ;).

Meegroeier

knippie 4 2015

Deze nieuwe rubriek ga ik steeds leuker vinden. Niet zozeer vanwege ‘1 model voor alle maten’ (want dat zal me eerlijk gezegd worst wezen), maar vanwege het feit dat je een model in 4 verschillende uitvoeringen ziet. Zo zie je niet alleen hoe iets om een breed of smal kindje zit, maar ook hoeveel invloed stofkeuze heeft. Je raadt wel dat ik helemaal fan ben van de wollen jas links. Prachtig gewoon!
Ik dacht niet dat ik een coup de coeur ging kiezen deze maand, maar dat heb ik kennelijk bij deze toch gedaan. Mais oui.

En? Wat vinden jullie van deze Knippie?

Dit bericht werd geplaatst in review en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Review: Knippie 4 2015

  1. Kathleen zegt:

    Haha, zalige reactie op de batmanrugzak!
    En ik snap ook niet wat mensen in die culotte-broeken zien. Die miniparka daarentegen is héél schattig voor kleine jongens.

    Like

    • Elouise zegt:

      October 30, 2009Your blog is great and sohenmitg to be proud of. One day Tom will tell you that too. If you ever do bring it to a close, print a copy of every page and put it in a book for him.

      Like

  2. niekemieke zegt:

    Ik had net dezelfde reactie bij de Batman rugzak, lijkt me vooral handig om iets in te steken waarvan je niet wil dat je kind het vindt.

    Like

  3. Mirjam zegt:

    Ik vond deze knippie nou ook niet zo super… Die jasjes zijn wel leuk, maar kost me te veel tijd dus die ga ik niet maken. En ja die batman trui… Die flappen en tas zou ik er dus niet opzetten. Ik denk dat die flappen bij mijn zoon ook niet echt een lang leven beschoren zijn (iets met een schaar, etensresten, stiften, verf, in elke willekeurige combinatie / volgorde 😉 ). En die rugtas wordt waarschijnlijk gevuld met allerlei spul waar mama niet blij van wordt…. 🙂

    Like

  4. Aline zegt:

    Wij (de dochters duiken inmiddels ook op het blad zodra het binnenkomt) waren ook niet wild enthousiast. Ik geloof één sjaal ofzo, maar ja, das nou niet echt spannend. Baard en rugzak vond ik ronduit suf. Ik ga een rugzak toch niet na 1 keer dragen wassen? Kan ik beter een aparte rugzak maken, blijft ie ook mooier (maar ja, daar heb ik ook geen zin in dus dat is een suffe suggestie) Nee, ik weet het niet zo. De parka, die is denk ik idd het allertofste uit het hele blad. Wie weet maak ik die eens voor mn 4jarige knul. De a-lijnen voor meiden trouwens, wat vinden we daar nou toch van? Ik krijg er een staart van. Mijn 8jarige is een stengel qua figuur, Ziet Er Niet Uit in een a-lijn. De 11jarige is er niet van gecharmeerd (jurkjes zijn af en toe ok, maar dan alleen met vleermuismouw en/of kant en/of watervalhals en/of blote schouder,…) Wel van franjes trouwens.

    Like

Geef een reactie

