Gemaakt: Derby Dress Maxijurk

Derby dress maxijurk

Joe, hij is af! Omdat ik al eerder over deze jurk blogde (deel 1 over het verlengen van het patroon en deel 2 over de pasproblemen en het aanpassen van de prinsessenlijn), is er nu niet meer zo heel veel te vertellen. Des te meer te zien, dus!

Derby dress maxijurk

Derby dress maxijurk

Ik had de jurk gisteren de hele dag aan en ben nu al verliefd! Hij zit zo lekker! Ik voel me er helemaal goed in.

Derby dress maxijurk Derby dress maxijurk

De stof die ik gebruikte is een viscose die ik hier bestelde -ik kan hem niet terugvinden, dus hij is denk ik uitverkocht. Viscose is een heerlijke stof! Hoewel de bestanddelen van viscose uit houtvezel gewonnen worden, gaat er een behoorlijk chemisch proces aan vooraf voordat er een lapje stof is ontstaan. In feite is het dus gewoon een kunstvezel. Andere namen voor viscose zijn kunstzijde en rayon.

Viscose is een heerlijke stof om te dragen; het voelt prettig op je huid – lekker zacht. Verder ‘valt’ de stof heel soepel. Ik maakte al eens eerder iets met viscose; deze maxirok die ook een van mijn favoriete kledingstukken is geworden. Het wappert zo lekker om je benen!

Derby dress maxijurkDerby dress maxijurk

Hier draag ik de jurk met hakken, maar ik heb de lengte zo gemaakt, dat ik de jurk ook gewoon met slippers of sandaaltjes kan dragen. Dan kan ik een beetje up- en downstylen. Ik mis nog een hoed, vind je niet?

Derby dress maxijurk

oooh yes…. my precious has pocketsesss……

Derby dress maxijurkphotobomb!

Derby dress maxijurk

The deets:

Patroon: Derby Dress van Christine Haynes (verlengd)
Stof: Viscose 3,5 mtr (140 breed) – paste net!
Geen rits – hij gaat zo over je hoofd!

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het allerliefst van alles zomerjurken maak – ze zijn mijn lievelings. Ik denk dat er nog wel eentje bij kan voordat we op vakantie gaan. Whoop whoop!

Dit bericht werd geplaatst in finished projects, gemaakt en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Gemaakt: Derby Dress Maxijurk

  1. Hila zegt:

    Beautiful!👏👏👏💃💃

    Like

  2. Mooi! Toen ik de patroontekening zag, vond ik hem een beetje truttig. Maar niets is minder waar! Ik ben zelf nog een beetje huiverig voor maxi jurken en rokken maken, die hoeveelheid stof…..

    Like

    • Rachel zegt:

      Ja snap ik, dat truttige. Dat had ik eerst ook hoor! Maar als je dan andere versies ziet, zie je ineens de potentie van zo’n patroon…
      Wat betreft die hoeveelheid stof: je moet even wat ruimte creeeren idd, maar verder is het gewoon hetzelfde. Gewoon eens proberen, het is echt te doen 😉

      Like

  3. Ellen Naait zegt:

    Oh waw zeg, die is echt gewoon prachtig!!!!!

    Like

  4. geen rits!!!!!! superleuk!
    Heel mooi en 100% zomers & die stof daar ben ik ook verliefd op!

    Like

  5. Babbe zegt:

    Die is onwijs mooi! Staat je goed!

    Like

  6. Wauw, heel mooi! De perfecte zomerjurk! En die stof had ik ook al eens gespot, nu heb ik spijt dat ik die niet gekocht heb ;).

    Like

  7. KelliSews zegt:

    Wauw, super mooi! en wat een mooi stofje. Topjurk!

    Like

  8. Pingback: Kamperen voor beginners – wat je ECHT wilt weten | Maak Het Met Rachel

Geef een reactie

