Watskeburt vol. 2

Camera Roll-412

Wat gebeurt er allemaal in blogland (en daarbuiten)? De mooiste creaties en leukste blogs van de afgelopen weken zet ik voor u op een rijtje!

Wat is er geschreven?

Meg nam sinds lange tijd weer eens deel aan een naailes en leerde er allemaal interessante dingen. Wist je dat je, bij het knippen van je stof, altijd het patroon aan de buitenkant van je hand moet houden? Als je dus rechtshandig bent, moet je patroon altijd aan de rechterkant van je schaar blijven, zodat je stof platter blijft liggen. Nog meer tips in de blog die ze schreef over haar naailes.

Christine Haynes schreef een interessant artikel: Thoughts on taking a break from sewing, over het bewust thuislaten van je hobbyspullen op vakantie en de waarde van het missen. Iets om over na te denken.

Wat is er gemaakt? 

Camera Roll-456

Mijn lingerie-enthousiasme wordt behoorlijk aangewakkerd door al het overzeese moois dat in mijn blogroll voorbij schittert: een van die pareltjes is de floral Lace Bra van Lauren(linksboven). Het blauwe kanten setje (rechtboven) is een van de setjes van Tasia.

Een jurk die ik al meerdere malen voorbij heb zien komen, maar op een of andere manier vind ik Mels versie (linksonder) van de Clover dress heel mooi. Wat zij bij Kat’s versie had (zie de opening van haar blog), heb ik bij die van haar.

Als laatste een prachtige maxidress (rechtsonder) van Mokosha. Ik vind de bandjes op de rug supermooi!

Trends

Een nieuwe trend die ik van harte omarm: sandalen met blokhak! Jeej! Als Chiara Ferragni het zegt, dan moet het wel zo zijn! 😉

Fotografie

Ik begin me steeds meer te interesseren voor fotografie (de nieuwe camera die ik voor mijn verjaardag kreeg, helpt daar heel goed bij!), en ik kwam deze leuke tips over het nemen van creatieve zwembadfoto’s tegen op een van mijn favoriete niet-naai-blogs… Enjoying The Small Things. Als je deze blog niet kent: zet een kop koffie en neem even de tijd om rond te neuzen op haar site, begin bij het begin (Nella’s birthstory – zet de tissues maar vast klaar!), en raak betoverd door haar levenslust en optimisme.

Receptje

Raw Vegan Browniepops… Hmmm… ik heb ze nog niet geprobeerd, maar ze staan hoog op mijn lijstje. Het receptje is van Wat Eet Je Dan Wel en vind je hier. Het mooie is: ze zijn stiekem heel gezond. Yes please!

Girl crush:

Als je naar Orange is the New Black kijkt, dan ben je waarschijnlijk net als ik als een blok gevallen voor Ruby Rose. En net als de rest van de wereld, kennelijk.

OITNB is een interessante serie omdat het allerlei dwingende thema’s rondom (homo)sexualiteit, gender, transgender, etc  op de agenda zet. In seizoen 3 meer dan in de andere seizoenen vind ik. En nu we het er toch over hebben: gisteren is in de VS het homohuwelijk gelegaliseerd.

Love love love.

Fijn weekend allemaal!

Dit bericht werd geplaatst in watskeburt en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Watskeburt vol. 2

  1. Wat een leuke inspirerende post!

    Like

  2. Babbe zegt:

    Wat leuk dat ik je blog tegenkom! Ik ben direct fan van deze ‘rubriek’, wil je er please meer van maken? 🙂
    De rest van je blog is ook om te smullen. Ik ga nog even rondneuzen……

    Like

Geef een reactie

