Me Made May: alle outfits! (+ reflectie)

Jajaja, we zijn al halverwege Juni… Toch wil ik nog even de tijd nemen om terug te blikken op Me-Made-May. Als je me volgt op Facebook of Instagram, heb je het meeste waarschijnlijk al voorbij zien komen.  Misschien is het je ook opgevallen dat de fotostroom halverwege de maand min of meer tot stilstand kwam, haha! Daar ga ik zometeen eens op reflecteren. Eerst de outfit-foto’s!

Dag 1: De ketting kocht ik op de beroemde ‘marche de Wazemmes’ in Lille. Broek en body zijn handgemaakt.

Dag 2:
Broek (RTW): Amy & Ivy
Blouse: Burda patroon dat ik al meerdere keren gebruikte. Twee van de drie versies draag ik geregeld.

Dag 3
💖Majli draagt de jurk die ik maakte voor haar derde verjaardag. 👗💛💙💜💚👗

Dag 4:
Tanktop (me-made), het vest en mijn favoriete jeans zijn RTW. De ketting kreeg ik van mijn schoonmoeder.

Dag 5
Het was vreemd weer vandaag ( warm, broeierig, regenachtig, winderig), maar ik besloot dat het tijd was om dit schatje weer eens tevoorschijn te halen – daar keek ik namelijk al de hele winter naar uit.
Het is de Gabriola rok (Sewaholic patterns) die ik vorige zomer maakte. 💚💙💚💙

Disclaimer: ik volgde slechts de instructies van mijn mini-fotograaf. Ik geef haar dus volledig de schuld van deze malligheid 😎

Dag 6:
Me-made: tanktop en linnen blazertje
Oorbellen: Hema, broek: Yaya

Dag 8:
Majli draagt een joggingbroekje dat ik ooit voor Isja maakte. Ik 💚 kwalitatieve stof! Zo fijn om te merken dat veel handgemaakte kleertjes er na 1 kind nog steeds zo goed uitzien. Ik heb dubbel plezier van mijn werk! 💖

Dag 11:
Isja draagt haar spiksplinternieuwe bemberjasje met bloemen

Dag 13
Vandaag draag ik een Burda-shirtje dat ik vorig jaar maakte. Ik draag het niet veel, maar ik kreeg er vandaag zoveel complimentjes over dat ik mijn mening over het shirtje misschien moet heroverwegen…

Dag 14 (hemelvaartsdag)
Vandaag hing ik een dagje in het park en droeg ik een paar favoriete me-mades: mijn chiffon blouse met sterretjes, en mijn tropische bomber (beide maakte ik vorig jaar tijdens me made may)

Dag 15
Onderweg naar Utrecht: dinner and dancing with my girl 🍜💃👯.
Broek en blazer: me-made 👊

Camera Roll-450Dag 18
Majli draagt hier wederom iets dat ik ooit voor Isja maakte. Het gele jurkje ontwierp ik destijds zelf. je ziet de details hier niet zo goed, maar het heeft een ronde hals met een oversized polosluiting, en grote ronde steekzakken. Hier zette ik de zakken met een rijgsteek met borduurgaren vast.

Dag 19
Na twee weken vakantie weer terug aan het werk. 💃Sterretjes-chiffon-blouse en tropische blazer: me-made👊

paprika patterns onyx shirtDag 30
De nieuwste me-made aanwinst in mijn garderobe: het Onyx shirt.

Ja… dat waren dus 14 foto’s in plaats van 31. What can I say? Ik verloor een beetje mijn motivatie halverwege. Waarom?

1. Te weinig zonnige (zomerse) dagen
Ik was van plan een hoop me-made zomerjurkjes te dragen (mijn handgemaakte garderboe bestaat voornamelijk uit zomerkleren), en ik heb er niet één aan gehad. Of ja… eentje, maar du moment dat ik een foto wilde nemen, gooide ik mijn koffie over mezelf heen… Verdikkeme! (Vorige week gooide ik ook al koffie omver op mijn werk… over een stapel examens!! De horror.) Coffee’s a bitch!

2. Het documenteren van je outfits zorgt voor druk
Ik ben niet altijd in de stemming om foto’s van mezelf te maken. Bovendien moet je alle dagen gekapt en geföhnd zijn, waar ik op dagen dat ik de deur niet uitkom niet altijd zin in had. Nee echt, mijn haar ziet er niet uit als ik er niks aan doe. The perks van een diconnected cut…

Kortom: ik had ineens niet meer zoveel zin. Bovendien draag ik het hele jaar door me-mades. Het lijkt me daarom een leuker idee om op momenten dat ik daarvoor in de stemming ben outfit-foto’s te posten op Instagram en Facebook . #memadeeveryday is een veelgebruikte hashtag onder sewing bloggers. Doen jullie mee?

En of ik volgend jaar wel weer meedoe? Dat zien we dan wel… 😉

Dit bericht werd geplaatst in finished projects, Me-Made-May en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Me Made May: alle outfits! (+ reflectie)

  1. nobutterfly zegt:

    Och, ik herken het gevoel. Ik had een redelijk simpele uitdaging dit jaar maar het weer speelde me ook parten en vooral ik had ook een paar leuke tweedehandskleedjes gescoord, waardoor dat ene me-made kledingstuk al gauw telkens het gebreide truitje bleek te zijn.

    Like

  2. inspinration zegt:

    Gave outfits hoor! En oh van die examens.. instand halve hartaanval neem ik aan, waren ze nog goed leesbaar?

    Like

    • Rachel zegt:

      Ik schrok me inderdaad een hoedje, maar gelukkig viel het allemaal redelijk mee. Ik heb alles opengeklapt en op de grond gelegd (mijn collega’s waren daar ook erg blij mee, haha!), en de schade bleef beperkt. Degene die het ergst onder de koffie zaten had ik gelukkig ook al nagekeken…. pfew…;)

      Like

  3. Tam Tam zegt:

    Leuk overzicht, wat ben je productief 🙂

    Like

  4. Sandra v zegt:

    En gelijk heb je! Ik moet er niet aan denken om elke dag foto’s van mijn outfits te nemen, zal je net zien dat je een randje van dat maffe hemdje die normaal niet zichtbaar is onder dat ene shirtje wel ziet zitten, of dat mijn korte coupe (nee kort haar is inderdaad niet makkelijker) elke dag “goed” moet zitten voor de foto, meh ;-P
    Wel erg leuk om de gemaakte foto’s te zien, ik vind het vooral leuk om te zien hoe jij items met elkaar combineert.

    Like

    • Rachel zegt:

      Hahaha!!! Ik ben sowieso best wel ijdel, dus dat versterkt het wel een beetje inderdaad. Maar op dagen dat ik de deur niet uitkom, kan ik er wel wat meer casual bijlopen, en dat zet ik liever niet op het www 😉

      Like

  5. Kacy zegt:

    BROTHER disse:VC SO PODE SER PROFESSORA DO DESAFIO,OU ACESSORA DO JORGE AMANAJAS PQ ELE NEM TEM ACESSORIA QUASE NAO…EI ACORDA VCS TAO C ESQUECENDO DE LUCAS BARRETO,DISCULPA TÁ O HOMEN STAR BEM EO POVO QUE QUER LUCAS EU CONTINUO ACRDNITAEDO…

    Like

  6. Monkey zegt:

    It’s a real pluarese to find someone who can think like that

    Like

  7. Elmira zegt:

    This info is the cat’s pajsaam!

    Like

Geef een reactie

