Review: Paprika Patterns Onyx Shirt

paprika patterns onyx shirt

Vorige week lanceerde Paprika Patterns haar derde patroon, het Onyx shirt! Het is een loszittend shirt met meerdere opties: View A is een t-shirt met laaghangende schouders, opgerolde mouwboorden en epauletten. View B is een mouwloze cropped top, met een lagere halslijn.

Ik maakte View A, maar met de lager uitgesneden hals. De ‘veilige’ optie zal ik maar zeggen… 😉 Al zag ik hier wel een heel mooie cropped Onyx.

Toen ik het patroon voor het eerst zag, een paar weken voor de release, had ik alleen de lijntekeningen om op af te gaan. Eerlijk gezegd was ik toen niet erg onder de indruk. Niet dat ik het niet mooi vond, maar het is gewoon ‘maar’ een simpel shirtje. Niks spannends. Misschien is dat ook een van de redenen waarom het even geduurd heeft voordat ik aan mijn versie begon.

paprika patterns onyx shirt

Ik koos weer eens een supermakkelijk stofje om mee te werken (Echt! What’s wrong with me lately? ), maar heb inmiddels allemaal handige trucjes geleerd om met lichte, kwetsbare stoffen te werken. Ik ga daar op een later moment nog eens op terug komen.

paprika patterns onyx shirt

Toen ik eenmaal bezig was, wist ik weer waarom ik zo enthousiast ben over Paprika Patterns (ik maakte eerder deze Jasper sweaterdress Satsuki van Victory Patterns, die ik een paar weken geleden maakte en als ‘beginner’ aangeduid stond.

paprika patterns onyx shirt

De boordjes zijn enigszins onconventioneel aangezet, en daarvoor volgde ik dan ook de fototutorial op de website. Ik was even bang dat de boordjes teveel gewicht zouden hebben en aan de lichte stof zouden gaan ‘trekken’, maar gelukkig is dat niet het geval. Ik ben blij dat ik ze er toch op heb gezet. Anders zou het wel een heel basic shirtje worden.

paprika patterns onyx shirt

Je zou het niet zeggen, maar ook bij zo’n ‘relaxed fit’ shirt als dit valt er heel veel te zeggen over pasvorm. Er kan namelijk van alles misgaan met de snit (wel eens iets uit de Knipmode gemaakt?). Maar dit shirt, dat past! Ik weet niet of het die dropped shoulder is, maar ik vind dat het heel mooi zit rond mijn schouders. Ik merk aan alles dat er veel tijd in gestoken is om dit patroon te tekenen. En dat werkt superlekker.

paprika patterns onyx shirt

Als je al een aantal goede patronen hebt voor dit soort shirts, kan ik me voorstellen dat je even voorbijloopt aan dit patroon. Maar mocht je nu op zoek zijn naar een echt goed patroon om je garderobe aan te vullen met basics en blijvers, dan is dit on point.

Het is een PDF-patroon, dat via de website van Paprika Patterns te bestellen is. Thuis uitprinten en aan elkaar tapen. En vanavond nog beginnen! 🙂

Ik heb al een stofje klaarliggen voor een tweede versie. Gewoon hetzelfde hoor, geen crop top hier! Ik ben zo’n schijterd! Wat is jullie mening over crop tops? Yay or nay?

* Disclaimer: ik heb dit patroon gekregen van Paprika Patterns, in ruil voor een eerlijke review. Alle meningen zijn 100% van mezelf. 

Dit bericht werd geplaatst in gemaakt, indie pattern company, review en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Review: Paprika Patterns Onyx Shirt

  1. Margo zegt:

    Heel erg mooi. Ziet er niet basic uit. Mooi stof.

    Groetjes en veel naaiplezier, Margo

    Like

  2. MultiVroon zegt:

    Ja hoor, moooooiiiiii!!!!

    Ik vind zo heel kort van voren alleen mooi als je een broek of rokken onder draagt die hoog genoeg is. Ik maakte zelf ook wel zoiets, maar droeg het eigenlijk nog niet want de rokken die ik “er bij” heb zijn me te netjes en een broek mis ik nog haha. Een alternatief is trouwens met een strak lang hemdje eronder, dat deed ik al wel. Een blote buik vind ik echt niet kunnen… nou ja, bij mij in elk geval niet 😦

    Ik wacht met smart op je lastige-stofjes-tips, kom maar door!

    Like

    • Rachel zegt:

      Haha!! ja, dat vind ik ook altijd: bij anderen vind ik die topjes er mooi uit zien, maar bij mezelf… mwah ;)… Ach… dat is ook een kracht: weten wat je wel en niet kunt hebben 🙂

      Like

  3. Khadetjes zegt:

    Dat lijkt me een perfect basisstuk… #pin 🙂
    En na een gevecht met crêpe afgelopen weekend kijk ik heel erg uit naar jouw tips over van die stofjes. Laat maar (snel, haha) komen, zou ik zo zeggen!

    Like

  4. omatof zegt:

    Dit t-shirt, bloesje, vind ik,ook de max. Zelf zou ik het ook een ietsie pietsie langer maken.
    Hoe maak jij die halslijn zo mooi, is dat met een belegje?
    Deze komt zeker ook in mijn kast (aan mijn lijf) terecht!

    Like

    • Rachel zegt:

      Dank je! De halslijn is afgewerkt met een biasbandje (ook zo’n stap die uitgebreid uitgewerkt is met een fototutorial op de website van PP…), mooi he? Het is mijn favoriete halsafwerking. Ik heb echt een hekel aan beleg! 🙂

      Like

  5. Marieke zegt:

    Mooi! Inderdaad prachtige pasvorm! Cropped had ik pre kinderen geweldig gevonden, maar die sla ik nu maar over 😉 En die tips, kom maar op! Heb een hele dunne katoen geknipt en al klaar liggen!

    Like

  6. Marianne zegt:

    Leuk shirtje! Ik ben net gestart met een shirtje uit Knipmode en ja, van een superglad en dun stofje. Ben benieuwd welke valkuilen zich zullen aandienen onderweg 😉

    Like

  7. nobutterfly zegt:

    zie ik het goed dat dit t-shirt niet in tricot is gemaakt? ik vind het er super uitzien!

    Like

  8. Sandra v zegt:

    Wat een heerlijk model, basic met toch een beetje extra, nice!

    Ehm ja cropped tops, wat zal ik zeggen, voor mijzelf een no-go, ik heb ooit gelezen dat als je een “fashion-item” al eens voorbij hebt zien komen in je leven, er wordt geadviseerd om het vooral de 2e keer te laten lopen… (dunne streepjes als wenkbrauwen, flair broekspijpen…. (yep Im that old)…. Maarre jij kan het prima hebben 😀

    Like

  9. Mia zegt:

    Dat ziet er een prima bloesje uit. Ik was even in de war omdat je het over een shirt hebt….(in mijn ogen altijd in tricot stof). Je koos een heel fijn stofje (fijn in beide betekenissen) en het bloesje staat je goed. Ik vraag me af of je zo’n ‘stoffen’ exemplaar wel gemakkelijk aan-en uit trekt als er geen rits noch andere sluiting voorzien is. Wat is jouw ervaring ?

    Like

  10. Pingback: Review: Knippie 3 2015 | Maak Het Met Rachel

  11. ik dacht bij de eerste foto dat je iets had gemaakt met die bekende ananas 🙂 maar nee je maakte iets anders. Het ziet er inderdaad erg moeilijke stof uit maar je hebt een perfect stuk gemaakt! mooi.

    Like

  12. Pingback: Naaien met chiffon (en andere lastige stofjes) | Maak Het Met Rachel

  13. Mooi shirt! Dat patroon gaat op m’n wish list :). Hopelijke kan ik er ook zo’n leuk stofje voor vinden als jij!

    Like

Geef een reactie

