Favo Naaipatronen: Victory Patterns

Deze week in de serie ‘favo patronenmerken’: Victory Patterns!

Victory Patterns is de creatie van Kristiann Boos, een designer en patroontekenaar uit Toronto, Canada. Na jarenlang naailes gegeven te hebben besloot Kristiann om een eigen patronenlijn te creëren. Dat was in 2011. Inmiddels zijn er twee collecties met in totaal 10 patronen uitgekomen. Het is nogal stil op haar site en blog, maar ze werkt aan een boek dat dit najaar uitkomt. Ik ben benieuwd!

Wat te verwachten van Victory Patterns?

Victory Patterns

Elk patroon zit in een mooi kartonnen doosje. Op de voorkant foto’s van de modellen. Tevens staat op de voorkant aangeduid voor welk skill-level het patroon geschikt is. In dit geval beginner.

War betreft die skill-levels: ik maakte deze Satsuki* en vond het best pittig voor een beginner. Maar ik had ook lastige stof. Meer daarover later deze week, dan zal ik mijn versie apart bloggen.

Victory Patterns

Op de achterkant vind je een lijntekening van elk patroon (evt. meerdere versies), de maattabellen (die op het doosje zijn in inches, maar het boekje bevat maattabellen in centimeters),  en welke ‘tools’ je nodig gaat hebben.  Verder staat er beschreven wat voor soort stof geschikt is voor het patroon, en hoeveel je ervan nodig hebt.

Victory Patterns

Het is echt een doosje. Mooi he? En ik hou van dit soort humor. ❤

Victory Patterns

In het doosje vind je een instructieboekje en het patroon.

Victory Patterns

Het patroon is op van dat bruine, dunne flutpapier gedrukt. Ik hou er niet van. Je moet het strijken (maar dat doe ik eigenlijk sowieso altijd), en het kan best makkelijk scheuren. Het feit dat het bruin is vind ik niet prettig, omdat je de lijnen minder duidelijk ziet als je het patroon over wilt nemen.

In de Verenigde Staten wordt trouwens nauwelijks gewerkt met het witte patroonpapier zoals wij dat kennen (het is schijnbaar ook moeilijk te verkrijgen). Ze nemen de patronen dan ook niet over, maar knippen rechtstreeks in de echte patronen. Die gekke Amerikanen. Maar goed, dan maakt het dus ook niet uit dat het bruin is. Als je het over wilt nemen, vergt het iets meer concentratie.

Victory Patterns

Het boekje is trouwens ook op van dat gladde, goedkope rotpapier gedrukt. Van het soort dat piept als je er met vochtige vingers over glijdt. Ik vind dat zelf wel een beetje jammer. Maar what can I say? Ik ben erfelijk belast. Mijn vader heeft een drukkerij en ik ben opgegroeid met papier. Mooi papier. Paperlover for life!

Victory Patterns

Maar terug naar het instructieboekje: inhoudelijk is het gewoon dik in orde. Het boekje bevat een lijst met algemene naaitips ‘before you begin’, evenals een ‘glossary’, met de meest voorkomende naaitermen. Ik lees dat soort dingen eigenlijk niet echt meer, maar vind het toch een pre als het erin staat. Ik was ook ooit een beginner en #jeweettoch… had ik dat maar gehad, toen.

Victory Patterns

De instructies zijn voorzien van lijntekeningen (ik prefereer lijntekeningen boven foto’s).

Victory Patterns

En aan het eind mag je een overwinningskreet uitroepen en jezelf op de borst slaan (dat doe ik soms echt, maar neem van mij aan: mik hoog, want het doet echt pijn!!)

De patronen: 

De patronen van Victory Patterns behoren tot mijn persoonlijke favorieten: modern, stijlvol, exotisch, veel details (plooitjes, biesjes, zigzagpanels), speels, vrouwelijk, en een prachtige belijning.

victory patterns simone

victory patterns anouk

victory patterns ava

victory patterns hazel

victory patterns chloe

victory patterns lola

victory patterns satsuki

victory patterns madeleine

victory patterns nicola

victory patterns roxanne

*Dit patroon ontving ik kosteloos van Naaipatronen.nl. Alle meningen geuit in dit artikel zijn 100% van mij. 

Dit bericht werd geplaatst in Favo naaipatronen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Favo Naaipatronen: Victory Patterns

  1. Khadetjes zegt:

    Ik kende ze eigenijk nog niet, Victory Patterns, maar Anouk, oh my… #neezeggen #gebruikeenswatjehebt

    Like

  2. inspinration zegt:

    Ik hoorde nog nooit van deze designer maar vooral de intermediate patronen en zeker die Anouk zie er heel bijzonder uit. Dat tussenstuk is dat nou allemaal losse stukjes of gebruikte te twee maal hetzelfde inzetstuk?

    Like

  3. Margo zegt:

    Leuke patronen.Vooral omdat alles in een doosje zit. Nog nooit gehoord van deze designer, maar voor mij mogen nog meer patronen komen.
    Ben zeer benieuwd hoe het geworden is.

    Groetjes en veel naaiplezier, Margo

    Like

    • Rachel zegt:

      ja, fijn he, zo mooi verpakt. Ik hoop dat het deze week nog een beetje beter weer wordt. Ik moet namelijk eerst nog foto’s maken voordat ik ‘m kan bloggen… #fingerscrossed

      Like

  4. Wat een leuke patronen, ik ken deze helemaal niet.

    Liked by 1 persoon

  5. Sandra zegt:

    Wat vind ik dit toch een heerlijke rubriek!

    Ik ken deze designer via Pinterest en Lola staat hoog op mijn lijstje om eens te maken (najaar in een wat dikkere tricot).

    Like

  6. Marieke zegt:

    Deze kende ik ook niet, leuk! Ben benieuwd naar jouw versie!

    Like

    • Rachel zegt:

      Hopelijk blijft het weer zo vanmiddag, kan ik op tijd weg van mijn werk, is mijn fotograaf (aka husband) ook op tijd, en is het nog aardig weer om tegen die tijd foto’s te schieten! haha…. all the odds…

      Like

  7. Wendy zegt:

    Die Simone, daar ben ik echt al een paar jaar verliefd op… Het zal er toch eens van moeten komen… En dat bruine papier, daar hou ik ook niet van… Ik merk wel dat het helpt als ik eerst een wit blad patroonparpier onder het bruine leg en daar bovenop dan het blad om op over te tekenen… Dan zijn de lijnen toch heel wat beter zichtbaar… En in patroonbladen knippen?! Het idee alleen al… **schudder schudder**

    Like

    • Rachel zegt:

      Ja, goede tip! Op een witte ondergrond is he tinderdaad iets beter zichtbaar. Simone is inderdaad prachtig. Ik denk dat het een kwestie is van de perfecte stof vinden. Soepel, maar niet doorschijnend. Grafisch printje misschien? Voor mij dan. Voor jou…. vogels? 🙂

      Like

      • Wendy zegt:

        Haha, vogels zijn inderdaad een wederkerend thema in mijn kleerkast… Maar ik vind grafische prints altijd zo cool, er aan geraken is altijd een ander paar mouwen.
        Maar ik heb een grafische voile klaarliggen voor mijn winkeltje waar wel een paar metertjes van in de persoonlijke stash gaan geraken… (maar er zijn stiekem in mijn hoofd al Named-plannen mee gemaakt 😉 )

        Like

  8. Pingback: Gemaakt: Satsuki kimono blouse | Maak Het Met Rachel

Geef een reactie

