Watskeburt Vol. 1

Een van de dingen die ik graag doe, naast het zelf maken van kleding, is het bewonderen van andermans zelfgemaakte kleding. Oh boy… als je eenmaal in het konijnenhol gesprongen bent dat blogland heet, kom je er niet meer uit. De mooiste creaties en leukste blogs van de afgelopen weken zet ik voor u op een rijtje/

Wat is er gemaakt?

Watskeburt vol.1

Van boven naar onder, van links naar rechts:

Okergele Morris Blazer van Saturday Night Stitch.

Mooi met kant afgezette Linden sweatshirt door Ping (en heb je haar Elsa-jurk al gezien? Echt, de mooiste die ik zag!)

June dress in een prachtige stof (kwijl kwijl) van Nonononsmoms.

Prachtige jumpsuit van Jolies Bobines (ik heb stiekeme plannen om deze gewoon schaamteloos te kopiëren: patroon, stof en al)

Bleuet Jurk door The Curious Kiwi in prachtige Cotton + Steel stof.

Ubergave maxidress van Oonaballoona.

Wat is er geschreven? 

Sophie van Ada Spragg schreef een interessante blog met als titel ‘Love to sew vs. love to wear‘, een onderwerp waar we vroeg of laat allemaal wel eens mee te maken krijgen. Grappig om haar visie te lezen. Haar handmade wardrobe is echt om van de smullen, maar kennelijk draagt ze het niet veel omdat het te tropisch en te onpraktisch is voor everyday life. Ik bevind me momenteel aan de andere kant van het spectrum, omdat ik eigenlijk weer meer leuke, spontane projecten wil gaan doen, en minder praktische basics. Maar bij mij moet wel alles draagbaar zijn dus ik probeer mijn balans te zoeken in het midden.

Karen van Did you make that? experimenteerde met een blogkalender en beschreef haar bevindingen in Did my blog schedule work?. Ik bevind me in een soortgelijke fase: de blogkalender was een tijdje mijn steun en toeverlaat, maar ik heb de structuur een klein beetje laten varen. Voor Karen de sleutel, voor mij onrust. Ik ga hem weer terug invoeren denk ik.

Eye Candy

Als er weer een of ander belangrijk rode loper event is geweest (in dit geval het filmfestival in Cannes) vind ik het heerlijk om de jurken van alle celebrity’s te checken.

Green is the whirliest colour … Lupita Nyong’o
Photograph: Valery Hache/AFP/Getty Images

Dit bericht werd geplaatst in watskeburt en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

