Binnenstebuiten

Vandaag is een belangrijke dag mensen! Niet alleen wordt Isja vandaag 6 jaar (hoera!), tevens worden er op alle lagere scholen in Nederland de Koningsspelen gehouden. Maar on top of that all… is het Fashion Revolution Day! En dat laatste is natuurlijk waar ik het even over wil hebben.

Op deze dag worden wij geacht na te denken over de vraag: wie heeft mijn kleren gemaakt? De hele actie is uiteraard in het leven geroepen om de misstanden in de kledingindustrie aan de kaak te stellen. Vandaag is het twee jaar geleden dat de Rana Plaza fabriek in Bangladesh instortte: 1133 mensen kwamen om het leven. We need a fashion revolution! Lees hier waarom.

Als je ook wilt weten wie jouw kleding gemaakt heeft, doe dan mee via een of meerdere social media kanalen. Als je geen antwoord krijgt, blijf dan vragen!

FRD2015_instructions_on24th-700x700

Tijdens het tandenpoetsen merkte ik dat ik mijn blousje per ongeluk binnenstebuiten had aangetrokken (what can I say? Het was vroeg, het was een lange week, ik was nog niet wakker, etc.). Echt per ongeluk! Maar vanwege Fashion Revolution Day laat ik het zo.

#whomademyclothes #imademyclothes #fashionrevolutionday #insideout

A post shared by Rachel Pieters (@rachel_oppositesbound) on

Wie doet er nog meer mee? (links delen mag). Get involved.

Dit bericht werd geplaatst in just talk en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Binnenstebuiten

  1. Floor Pieters zegt:

    lieve dochter,
    Dit keer ook even je blog bekeken.
    En natuurlijk hartstikke gefeliciteerd met Isja’s verjaardag.
    Je gaat ons zondag zien bij leven en welzijn.
    Liefs van ons, ook voor je meiden en Daniël.
    Papa

    Like

Geef een reactie

