Voortgang passieproject: week 1 t/m 9

Eindelijk eens een update over mijn grote haakproject. Het gaat inmiddels weer de goede kant op. Als je eerdere posts over dit onderwerp terug wilt lezen, hier vind je ze:

Passieproject 2015: CAL beddensprei / slaapkamer make-over
Passieproject 2015: inspiratie, kleurkeuze en WEEK 1

Toen ik week 4 af had, begon ik te twijfelen aan mijn kleurkeuze, m.n. aan de bruine en beige tint. Ik vond het te donker worden, vooral in combinatie met donkerpaars. Kijk, zo was ie:

CAL 2015

Na een poll op facebook (bekijk hier het Bericht en alle goede adviezen die ik daar kreeg), besloot ik inderdaad om bruin, beige en lichtblauw eruit te halen. Erbij kwamen: lichtgrijs, middengrijs, donkergrijs, heide en wit.

Dat werd uithalen… Het doet even pijn, maar ik voelde al aan dat ik hem niet mooi zou gaan vinden, dus ik dacht ‘beter eerder dan later’. Het paarse middenstuk bleef, en zo hoefde ik alleen het laatste randje van week 1 opnieuw te haken.

Week 1: de begin-granny

CAL 2015

Week 2: Kruissteek

CAL 2015

Week 3: de puffstitchCAL 2015

Week 4: grannystripes

CAL 2015

Week 5: stokjes

CAL 2015

week 6: kantpatroontje

CAL 2015

Week 7 (+ 1 toer van week 8): wokkelsteek

CAL 2015

week 8: stokjesclusters en boogjes

CAL 2015

Week 9: de parelsteek

CAL 2015

Close up van de lap t/m week 9. Hij is nu ruim 60 x 60 cm, en ik ga hem steeds mooier vinden. Superblij ben ik, dat ik de kleuren veranderd heb.

CAL 2015

De afgelopen week vond ik de hoeveelheid ‘huiswerk’ precies goed. Ik haak best langzaam volgens mij, dus ik doe er nu al een paar uur over. Ben benieuwd hoe dat over twee maanden is, maar allee, recht zo die gaat! Gisteren is week 10 online gekomen, dus ik kan weer even verder.

Wat betreft de slaapkamer make-over, die ligt een beetje stil. Ik kijk een paar keer per week op marktplaats, want ik heb een bepaald kastje in mijn hoofd, dat ook precies een bepaalde afmeting moet hebben (118 cm breed, anders past het niet), dus dat is wel even een dingetje. maar ik heb geloof dat ik het perfecte kastje ga vinden. Hopelijk dit jaar nog. 🙂

Dit bericht werd geplaatst in finished projects. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

