Do It Yourself: haarspeldjesbord

DIY haarspeldjesbord

Vertel me niet dat jullie dat allemaal keurig op orde hebben hè, die haarspeldjes. Tenzij je al zo’n handig bord hebt natuurlijk. Dan kan het. En anders geloof ik je gewoon niet.

Elke ochtend zoeken naar matchende exemplaren dreef mij al vroeg in mijn moederschap tot waanzin. En op de meeste dagen ben ik te OCD om ze met allemaal verschillende de deur uit te laten gaan (al komt het af en toe wel voor).

Ik ga er verder niet veel woorden aan vuil maken, het nut van dit bord spreekt voor zich. Al biedt het geen garanties… (ask me how I know)

Deze DIY is echt supersupermakkelijk. Een fototutorial is misschien wel overbodig, maar okee, ik heb de foto’s nu al gemaakt, dus vooruit met de geit. (Meh)

DIY haarspeldjesbord

Tijdsduur: 10 min. (incl. materialen verzamelen en opruimen. Echt!)

Benodigdheden:
canvaslijstje in gewenst formaat (ik had 24×30, van bij de Action)
tacker met nietjes
lapje stof
bandjes/lintjes

DIY haarspeldjesbord

Knip een lapje stof op maat, een paar centimeter groter dan het lijstje. Ik nam ong. 4 cm aan alle kanten. Gewoon uit de losse pols, dit is geen rocket science, mensen!

DIY haarspeldjesbord

Tack eerst de lange kanten vast (trek de stof steeds goed strak). Vouw dan de hoekjes netjes naar binnen, zoals je een cadeautje inpakt, en tack de korte kanten vast.

DIY haarspeldjesbord

Bepaal welke linten je wilt gebruiken, en in welke volgorde. Knip ook hier weer 4 cm extra aan weerszijden.

Bedenk nu zelf hoe je het hele zaakje om gaat draaien. Toe maar, ik wacht wel.

Controleer of de afstand tussen de lintjes goed verdeeld is. Begin aan één lange zijde, en tack daar alle lintjes vast. Als je heel precies wilt zijn, begin dan met het tacken van het middelste lintje.

DIY haarspeldjesbord

Trek het nog losse eindje van elk lintje goed strak (we willen geen gelubber) en tack dit ook vast op het lijstje.

DIY haarspeldjesbord

Als je wilt, knip je de overschotjes af.

TADAA!

DIY haarspeldjesbord

Ik zei het toch? Super easy! En snel!

Ik heb er al vele gemaakt en cadeau gedaan, en altijd waren de reacties superenthousiast! Als niet van de ontvanger zelf, dan zeker van de moeder. En dat is in mijn boekje goed genoeg.

Dat gekedeng (niet zeuren, dit is een echt woord. Okee?) met een tacker vind ik trouwens heerlijk om te doen. Ram! Ram! Ram! Ik ben nu op zoek naar nieuwe projecten waar ik mijn tacker in kan zetten. Misschien een nieuw bedboard – of hoe heet dat- een hoofdeinde zeg maar. Hmmm… past wel mooi binnen mijn passieproject 2015 hè? Ik ga er eerst eens even een nieuw virtueel boardje voor in het leven roepen. Pinterest, here I come!

Als je nog meer leuke projectjes weet waar je een tacker voor nodig hebt… enlighten me! Ik vind het een welkome afwisseling van het soms miniscule ‘gepruts’ en met de hand naaien.

Dit bericht werd geplaatst in DIY en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Do It Yourself: haarspeldjesbord

  1. Wendy zegt:

    Leuk! Hier geen haarspeldjes in huis, dus geen haarspeldjesbord, maar misschien eentje met gaatjeskant voor oorbellen, dat kan ook nog met de tacker (noemt dat in het nederlands geen nietjespistool?) Een hoofdeinde voor een bed lijkt me inderdaad heel leuk, of een zetel of stoel terug overtrekken (vooral zetels) of een poef, dat wordt ook met een tacker gedaan… Staat al lang op mijn verlanglijstje, maar ik vind geen geschikt model zetel… Veel plezier nog met de tacker!

    Like

Geef een reactie

