Het beste van 2014

2014 was het jaar waarin ik mijn blog over een andere boeg gooide. Ik besloot me te richten op mijn Nederlandse publiek en stopte met de Engelse vertaling. ik hikte een paar maanden tegen deze beslissing aan, maar van het moment dat ik deze blog erover schreef, voelde ik een ontzettende opluchting.

Pas vanaf september ging ik ook weer serieuzer aan de slag met bloggen, hoewel er het hele jaar door wel sporadisch blogs verschenen zijn.

Een aantal van mijn meest populaire blogs (volgens mijn statistieken) en beste maaksels (volgens mezelf):

Minoru jas: ook deze winter draag ik hem veel. En hij blijkt inderdaad heerlijk warm. Bij slecht weer op de fiets is dit mijn go to jas, wegens de waterafstotende stof.

Camera Roll-412

Jamie Jeans: Na het schrijven van de blog (en alle kritische noten over mijn platte kont), kreeg ik zoveel complimenten over de broek dat ik hem toch vaker ben gaan dragen. Ik vind het vanwege de kleur wel een echte voorjaarsbroek, dus momenteel ligt ie al een poosje ongedragen in de kast. Maar ik weet zeker dat ik hem in mei weer tevoorschijn tover. Ja, echt. Simsalabim!

Jamie jeans

Gabriola maxirok: Het klopt, ik heb er in gewoond. Liefde voor deze rok. Met afstand het fijnste kledingstuk dat ik maakte in 2014. En een extra reden om uit te kijken naar de volgende zomer.

Sewaholic gabriola

Lapjesmarkt Utrecht: Dit is een post die veel bezoekers trekt via Google. Onderdeel van de serie ‘op stoffenjacht’ die ik dit jaar introduceerde en waar ik volgend jaar zeker mee verder ga.

Lapjesmarkt Utrecht

Winterjas voor Isja (the sequel):  Met hetzelfde patroon als vorig jaar, maakte ik deze winterjas voor Isja. Toen ik hem bijna af had (alleen de knopen moesten er nog op), ontdekten we een jas in ‘de zak’ (u weet wel, zo’n zak met kleren die je krijgt van een familielid – in mijn geval mijn zus – met nog mooie maar te klein geworden kleren van een al ouder nichtje). De jas was rood en prachtig en precies goed voor Isja. Ze werd er verliefd op en draagt deze paarse jas hieronder als gevolg dus bijna nooit. Maar ach, die ene keer dat ze hem wel draagt geniet ik des te meer.

Winterjas Isja  deel 2

Mijn eerste zelfgebreide trui: Af in februari, geblogd in november. Goeie timeframe he? Na alle twijfels toch gaan dragen deze winter. En ik ben supertrots op het feit dat ik dit uberhaupt heb gebreid, ook al is ie een beetje ruim. Hoeveel uur zal erin zitten? Ik durf niet te tellen.

P1260081

Nu ga ik heerlijk relaxed het nieuwe jaar inluiden. Hoewel Majli jarig is vandaag (ze wordt 3!), hebben we geen huis vol bezoek. We waren zo slim om het zondag te vieren en nu kunnen we in alle rust het nieuwe jaar inluiden. We rijden naar Zeeland, want daar wacht familie die eigenlijk onze vrienden zijn. Ik kijk uit naar een avond vol warmte en gezelligheid en spelende kinderen en spelletjes en samenzijn.

Jullie, mijn beste lezers, bedankt voor het meelezen het afgelopen jaar. Zonder jullie zou het bloggen lang niet zo leuk zijn. Dank voor alle reacties, berichtjes en vragen. Ik waardeer ze stuk voor stuk.

Ik ben terug in het nieuwe jaar met Majli’s verjaardagsjurk, een passieproject waar ik gedurende heel 2015 aan ga werken, nieuwe stoffenjachten, nieuwe maaksels, nieuwe workshops en bovenal nieuwe zin.

Ik wens jullie allemaal een gezellige oudejaarsavond en veel liefde en moois in 2015. Happy new year!

Dit bericht werd geplaatst in breien, finished projects, indie pattern company, inspiratie, just talk, kinderkleding en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Het beste van 2014

  1. mooivanmo zegt:

    Gefeliciteerd met je dochter!
    Bij jouw maaksels staan er een heleboel die ik nog niet heb aangedurfd. Een jas, een spijkerbroek en dan die gebreide trui! Wow! Erg mooi allemaal!
    De beste wensen voor 2015!

    Like

  2. Helma zegt:

    Wauw! Wat een supermooie trui is dat! 😀 Ik heb je blog pas ontdekt en vind het erg leuk. 🙂

    Like

  3. Allemaal leuke creaties op een rij! Kijk al uit naar je maaksels in 2015!

    Like

Geef een reactie

