Review: Knippie 6 2014

full32834185

Er ligt weer een nieuwe Knippie in de winkel. We gaan eens even kijken of er wat leuks in staat deze maand…
Het is bijna kerst, dus dit nummer is gevuld met feestkleren in zwart, wit en zilver en wat comfortable warme babykleertjes. Ik vond het een redelijk goed nummer. Er staan niet veel heel lelijke dingen in, en een paar echte pareltjes. Zoals deze bijvoorbeeld:

knippie 6 2014 1Coup de coeur van de maand. Doorknoopjurkjes zijn sowieso een persoonlijke favoriet van mij, en deze heeft zakken en raglanmouwen. Yay. En dan heb ik het nog niet gehad over die prachtige stof! Swooon.  Het helpt ook dat dat meisje zo lief lacht natuurlijk.

knippie 6 2014 2De stofkeuze hier vind ik eigenlijk niet zo briljant. Ik hou van zigzag en van kleur,  maar… ik weet niet. Misschien komt het patroon niet zo goed tot zijn recht met die drukke stof? Wat is het toch? Sowieso zou ik die zakken gematcht hebben op het patroon, maar dat kan persoonlijke smaak zijn. Wat ik wel leuk vind: de polosluiting en het kwastje aan de capuchon. Superschattig!

knippie 6 2014 3

Ja, leuk! Goed gedaan Knippie! Doorgestikte stof is erg in, en ik vind dit heel leuk gedaan met accent op de knie. Daardoor krijgt een gewoon joggingbroekje toch iets stoerders. Comfort en trend is een goede combinatie voor kinderen. Ik zie in het bijschrift dat deze met denim is gemaakt, maar een stevige joggingstof kun je er ook voor gebruiken. Is nog leuker zelfs!

knippie 6 2014 6

Aiaiai. Het mooiste en het lelijkste verenigd in 1 shot. Wat mij betreft is alles fout gegaan bij het rechter meisje. Die broek is eigenlijk een omabroek (=wijd uitlopende pijpen en dan TE KORT. Jongens toch!). De sweater kan leuk zijn, maar in dit geval zou een leuk printje dan weer niet misstaan hebben.

O, en kunnen we het ook nog even over die verschrikkelijke styling hebben? Ik bedoel, seriously! We kijken hier naar een meisje van, wat zal het zijn, een jaar of 10? En ze heeft een kapsel uit de jaren 50 gekregen. Dat kan leuk zijn, maar is in dit geval totaal verkeerd uitgepakt. Gewoon….nee. Ik hou erover op.

Next.

knippie 6 2014 8

Als je al wat langer meeleest (hier en hier), weet je dat maxirokken sinds deze zomer echt mijn ding zijn. Maar wel in de zomer, liefst van een soepelvallend, zwierig stofje. In joggingstof weet ik het zo net nog niet. En dan grijs! Mwah. Maar misschien is daar ook een doelgroep voor…

De sweater vind ik superleuk (één schouder sluit met een strik), maar wat deze sweater echt bijzonder maakt is de fantastische stof.

knippie 6 2014 9

Ik vind dit kereltje er bijzonder leuk uitzien. En echt niet alleen vanwege die sproeten en dat haar (hoewel dat alleen al bijna genoeg is om hem als pleegkind in huis te willen nemen. Bijna). Ik weet niet zeker hoeveel situaties je kunt bedenken waarin je zoon een kostuum aanheeft, maar gemaakt in een dergelijke stof kun je het ook best casual stylen (evt. ook los van elkaar).

knippie 6 2014 7

Aah kijk, daar heb je hem weer. En wederom in een topoutfit. Laat ons zeggen dat we een primeur hebben: de eerste coup de coeur voor jongens! Ja, juich maar even hardop jongensmoeders. Meestal heb ik medelijden met jullie, maar nu zit het jullie ook eens mee. Sowieso is dit nummer een goede aankoop als je een zoon hebt. Een paar goede broeken, leuke sweaters, een kostuum en dit ensemble. De broek is van stevige jersey, en de blouse heeft van die leuke westerndetails op de schouderpas. I luv it!

Wat betreft het meisje op deze foto: ik kom er niet helemaal uit. Het is een jurk met een rokdeel van bouclé. In eerste instantie niet echt het soort stof dat ik voor kinderen zou kiezen, maar het heeft misschien toch ook wel iets. Wat vinden julllie?

Er staat nog meer in dit issue, maar ik zocht een paar interessante items uit om hier te bespreken. Bekijk hier meer.

Ik heb dit nummer gekocht ,omdat ik de eerste jurk erg mooi vond. Ik ga proberen die te maken voor Isja. De vertaling daarvan is: hij komt op mijn toch al ellenlange lijst van projecten en de vraag is of ik er aan toekom. Maar hee, een mens moet iets te wensen hebben toch? Gaan jullie iets maken uit deze Knippie?

Dit bericht werd geplaatst in kids clothes, kinderkleding, knippie, review en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Review: Knippie 6 2014

  1. Aline zegt:

    Dat eerste jurkje is idd super. Wat zijn de maten, 134 de grootste? Zal haast, meeste mooie meisjespatronen zijn 98-134, zo jammer vind ik dat altijd, die beperkte matenrange. Nou ja, wie weet, als ik m gelijk maak (en ik heb ook een knul, dus op zich…) Dank voor de tip ieg

    Like

  2. Pingback: Review: Knippie 1 (2015) | Maak Het Met Rachel

  3. Pingback: Het Grote Knippie-experiment turned birthday dress | Maak Het Met Rachel

Geef een reactie

