Uit met kinderen: China Light Utrecht

china light utrecht

Yuan Xiao, oftewel het Festival van het Licht.

Zaterdagavond bezochten wij het China Light Festival in Utrecht. Een magische wereld vol verlichte dieren en andere objecten. Het had precies dat effect op de kinderen waarop ik had gehoopt. “Ooooh… kijk hier!” “Moet je daar kijken!” 

china light utrecht

ziet u ze, mijn schatjes?

Dit soort uitjes zijn mijn favoriet. Zeker met kinderen. Het is gezellig om samen door het park heen te wandelen. Het is donker, dus ze blijven dichtbij je en willen vrijwillig je hand vasthouden. Het heeft iets betoverends om samen langs alle sprookjesfiguren en dieren te lopen. What can I say? i luv it!

china light utrecht

voor de vlinder wilden ze wel even poseren

Kaartjes kosten (online) E10,- voor volwassenen en E8,- voor kinderen (4t/m 17 jr). Er staat op de site dat een bezoek ongeveer 1,5 uur duurt, maar wij liepen er in ongeveer driekwartier doorheen. We hebben dan ook niet gezeten voor hapjes en drankjes.

china light utrechtchina light utrecht

china light utrechtchina light utrecht

Het China Light Festival is t/m 4 januari te bezoeken in de Botanische Tuinen in Utrecht. Dus als je de kans hebt om te gaan, doen! Een paar tips om je bezoek vlekkeloos te laten verlopen:

1. Koop je tickets van te voren online
Er was een gigantische rij voor de kassa, waar wij zo voorbij konden lopen. Je wilt echt niet in de kou staan wachten, vooral niet met twee kleine kinderen. Bovendien is het ook nog eens goedkoper. De rij stond er ook nog toen wij het park uitkwamen, ik bedoel maar.

2. Kleed jezelf en de kinderen warm aan
Ook al is het overdag mild, ‘savonds koelt het snel af. Een paar warme wanten en een muts zijn geen overbodige luxe. Neem evt. van die kleine handwarmertjes mee (niet dat ik dat had, maar hier geldt: do as I say, not as i do)

3. Neem een buggy mee
Ik weet niet hoe het met jouw kinderen zit, maar die van mij worden moe aan het eind van de dag. Wij gebruiken de kinderwagen eigenlijk bijna nooit meer, maar toen ik Majli eens bekeek terwijl ik haar in het autozitje gespte, kreeg ik de brainwave om het ding nog eens mee te nemen. Schot in de roos! Normaal loopt ze liever, maar ze heeft de hele weg in de wagen gezeten. En als Majli er niet in had gezeten, weet ik zeker dat Isja haar plaats wel had willen innemen.

het paradedraakje (bron foto)

Wij vonden het China Light Festival gezellig, warm en sfeervol: Een superuitje in de donkere wintermaanden.  Isja verklaart na het zien van de foto’s dat ze graag nog een keertje wil. Euh… daar denken we nog even over na.

Is dit het soort uitje dat jullie ook graag met je kinderen zouden doen? En als je niet in de buurt woont: wordt er in je eigen omgeving iets leuks met lichtjes georganiseerd? Je weet nooit of wij (of mijn lezers) toevallig eens in de buurt zijn de komende maanden, en dan hebben we toch mooi iets leuks om op de agenda te zetten. 🙂

Dit bericht werd geplaatst in Uit met kinderen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Uit met kinderen: China Light Utrecht

  1. Sandra zegt:

    Hi Rachel. The China Light Utrecht looks great. Thanks for sharing the information. 🙂

    Like

Geef een reactie

