Plog: een dag in mijn leven

Gisteren heb ik de hele dag overal foto’s van gemaakt, omdat het me geinig leek eens bij te houden wat ik allemaal deed op een dag. Dat heet een Plog (Photo Log) maar dat vind ik zo’n verschrikkelijk woord dat ik het gewoon een fotolog noem. Ik vind dit soort posts zelf altijd superleuk om te lezen, omdat ik een ontzettend nieuwsgierig aagje ben en sowieso eigenlijk bijna voyeuristische neigingen heb. Ik ben alleen geen engerd, dus not to worry!

De meiden waren een nachtje uit logeren bij opa en oma, dus wij hebben heerlijk uitgeslapen tot 10:00 (insert warrig bedhoofd). Ik vind het heerlijk om op dit soort dagen (zonder kinderen) gewoon wat alledaagse dingen te doen, maar er dan echt tijd voor te nemen.

IMG_0836De dag begint pas echt na een warme douche

IMG_0839Kniekousen! Because… why not?

IMG_0842Een ochtend muziekje. Ik ga voor de sunday morning playlist op spotify,
dat is voor mensen zonder eigen fantasie. Zoals ik. 

IMG_0844Daniel maakt ontbijt. Dan zal ik die bende maar opruimen (daar hadden we zaterdagavond geen zin meer in)

IMG_0848Groene smoothie en de krant. 
(Ja, zo burgerlijk zijn wij dus. Maar ik vind dat heerlijk. )

IMG_0852

Ik neem een patroon over dat ik komende week wil gaan maken.
(Het is de Bruyere van Deer and Doe)

IMG_0858Toch maar make-up dan.

IMG_0862Koffie en blogs lezen. My favorite.

IMG_0864Ik heb mij inmiddels omgekleed in iets anders (een nog geheim project
voor Paprika Patterns). Daniel neemt foto’s. 

IMG_0867Na tien minuten buiten ben ik toch wel toe aan een snack.
Tevens: een kleine preview van het geheime project. 

IMG_0866

Oke, iets meer over het geheime project: ik testte het nieuwe patroon van Paprika Patterns (superleuk!) en maakte daarbij heel veel aantekeningen in mijn roze shriftje (het is de flow weekly). Ik nam alles over, selecteerde wat foto’s van de sessie van daarnet en stuurde de hele mikmak naar Lisa.

IMG_087114:00 Lunch! (broodje hummus… ook favoriet hier!)

Ja, ik ben weer terug verkleed. Ik had het liever aangehouden (wegens dit-zit-zo-lekker-hier-wil-ik-mijn-winterslaap-in-houden-syndroom), maar vanwege de fotolog toch terug veranderd. Ik mag pas meer laten zien als het patroon officieel uit is.

IMG_0877Ik fiets even gauw naar het winkelcentrum, voor nog wat schoen- en andere sintkadootjes. 

IMG_0881

City Plaza. The place to be. (insert cynische toon)

P1260162

De buit! Van bij de witte boekhandel, HEMA en de Action. De frozen prikblokken zijn voor de meiden, de overige spulletjes zijn voor mezelf en voor een sintspel. Ik vrees alleen dat ik zelf naar huis ga met mijn eigen domme cadeaus, maar allé.

IMG_088716:00 Op weg naar Badhoevedorp om de meisjes op te halen.
Ik ben van de muziek en van het breien. 

IMG_0891

Lolbroeken met oma Simone.
De hele dag heb ik ze eigenlijk niet gemist, maar nu
ben ik toch wel weer heel blij om ze te zien… ❤

IMG_0889Bert is van de catering (familiegrapje).
Hij kookt het best van iedereen. 

IMG_0894Ze hebben weer wat gescoord bij oma.
En er speelt er eentje heel erg vals.

IMG_0897Ik [hartje] family dinners
(ziet u die oude jeugdfoto van Daniel op de achtergrond? hehehe) 

IMG_090319:30 Weer thuis. Ze hebben hun pyama’s al aan en de
tanden zijn gepoetst, dus we tillen ze zo het bed in. 

fotoLanguit op de bank. Wij genieten van Kevin Spacey in House of Cards.
(we zijn pas bij afl. 3, dus ssssstt)

Dit was mijn fotolog van afgelopen zondag. Laat me in de comments weten wat jullie er van vonden. Voor herhaling vatbaar?

Of anders gezegd:

Plogs: yay or nay?

Dit bericht werd geplaatst in just talk, personal en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Plog: een dag in mijn leven

  1. Wendy zegt:

    Plogs yay. Jullie zondag was precies een goedgevulde dag! En wat een mooie keuken hebben jullie. En ook dat vloertje in de living, prachtig!

    Like

    • Rachel zegt:

      Dank je! Het zijn Portugese cementtegels. De houten vloer is eigenlijk een hergebruikt plafond uit een rokerij. mooi, maar onpraktisch 😉

      Like

      • Wendy zegt:

        Wij hebben ook cementtegels (spaanse weliswaar) in de keuken en de badkamer en die zijn zo supermooi… Mooier, warmer en zachter dan keramische tegels… Bovendien wonen wij in een apartement van enkele honderden jaren oud, dus hoe authentieker hoe beter… En de rest van de vloeren is in onbewerkt kastanjehout, maar het zal nog wel eventjes duren voor die er zo verouderd uitziet als die van jullie…

        Like

  2. Martina zegt:

    Ja, meer! Ik vind het altijd spannend om bij iemand anders binnen te kijken 🙂

    Like

  3. Fenna zegt:

    He wat leuk, ik ben net gaan volgen en herken nu al jouw woonplaats. Ik woon aan de andere kant van het water (de goede kant ;))

    Like

  4. Pingback: Getest: Jasper sweater(dress) van Paprika Patterns | Maak Het Met Rachel

  5. セレネ zegt:

    Plogs zijn inderdaad leuk 🙂 Laatst ook eentje gemaakt (van een hele week).
    Lekker herkenbaar CityPlaza 😛 Zelf heb ik ook een aantal jaar in Nieuwegein gewoond (vlakbij CityPlaza) en ik kom er nog wel af en toe.

    Like

Geef een reactie

