Winterjas: the sequel

Winterjas Isja deel 2

Normaal gebruik ik hetzelfde patroon eigenlijk zelden twee keer, maar voor deze jas maakte ik een uitzondering. Vorige jaar maakte ik deze gele winterjas voor Isja. Hij was prachtig en mooi gelukt, maar ook wat onhandig vanwege de kleur. Dit jaar deed ik wat aanpassingen en maakte een paarse. Score!

Winterjas Isja  deel 2

Ik heb ontdekt dat het loont om een patroontje eens te herhalen. Vooral als je na je eerste versie hebt opgeschreven wat je anders wilt gaan doen (wat ik deed). Dus: de middenachternaad liet ik weg. Als je stofbreedte het toelaat (bij een kinderjasje meestal wel), is hij eigenlijk onnodig. Bovendien voegt het alleen maar extra volume toe op een plek waar je dat eigenlijk niet wilt – de plooi bovenaan. Daar komt een paspelbandje wat mooier lukt als er minder bulk is. Score!

Winterjas Isja  deel 2

Ik was eigenlijk weer op zoek naar wol (maar dan paars) en in een iets betere kwaliteit, maar kon niet vinden wat ik zocht. Ik settelde dan maar voor een fluwelig paars stofje, waar ik achteraf blijer mee was dan op het moment van aankoop. Fluweel is bij nader inzien best een goede keuze voor een winterjas, omdat het makkelijk in de wasmachine kan. Score!

Winterjas Isja deel 2

De voering is een poplin van Poppy’s en er zit een fleece tusenvoering in – een overschot van de tussenvoering van mijn eigen winterjas.

Winterjas Isja  deel 2

De zakken van het gele jasje waren natuurlijk superschattig met die strikjes, maar een mens wil ook eens wat anders. Hartjes = score!

Details: 

Patroon: Stylish double breasted coat van DMK Easy wear
Maat: 4 jaar (armlente: 5 jaar) – mijn dochter is 5,5 en draagt maat 110/116. Dit patroon valt breed!
Stof en fournituren:

1 mtr. paars fluweel
1 mtr. katoen
1 mtr fleece (voorraad)
6 knopen
garen
______
Totaal
9.95
7.-
0.-
7.20
3.40
______
27.55

Winterjas Isja deel 2

Winterjas Isja  deel 2Photobomb!

Dit bericht werd geplaatst in finished projects. Bookmark de permalink .

4 reacties op Winterjas: the sequel

  1. Mooi, mooi, moooooooooooooooi

    Like

  2. mooivanmo zegt:

    Wat een mooi jasje! Ik wou dat mijn dochter te porren was voor dit soort meisjesachtige outfits!

    Like

  3. Pingback: Het beste van 2014 | Maak Het Met Rachel

Geef een reactie

