Magazine Review: Knippie 5 (2014)

De nieuwe Knippie ligt weer in de winkel! Winterkleding, jassen en huispakken… Het is best een aardig nummer vind ik. Vooral de stofkeuze spreekt me aan: diepe kleuren en veel bloemenprints. Dat past goed in het modebeeld. Al staan er ook wat dingen in die… euh… wat minder fantastisch zijn.

Meisjes

Camera Roll-386

Schattig, dit jurkje! Ik [hartje] de stof en [hartje] de strik. Ik weet niet zeker of ik die fruttelmouwtjes er zelf op zou zetten, misschien is dat leuker bij een zomerversie.

Camera Roll-436

Yes please! Wie houdt er niet van een grote strik middenop? Als je het aangerimpelde deel verlengt, zou je er ook een schattig jurkje van kunnen maken. Of voeg een paspelbandje toe bij in de taille, als mooi detail.

Camera Roll-392Deze jurk is mijn coup de coeur van de maand! Een geplooide halslijn, lange mouwen (dank u, Knippie! Mijn dochter weigert driekwart mouwen te dragen want ‘dat is te kort’) en dan die rok met stolpplooien… ik zie Isja er al in lopen. De stofkeuze is hier ook spot on overigens. Stevig genoeg om de vorm van de rok te behouden, maar soepel genoeg om de geplooide halslijn mooi te laten vallen over het bovenlijf. 

Camera Roll-388Er staan redelijk wat broeken in dit nummer, waarvan dit de enige meisjesbroek is (niet erg, want mijn eigen dochters dragen liever een rok, en ze zijn vast niet de enige). Ik vind deze wel heel leuk vanwege de elastische boord aan de onderkant van de pijpen. Gewoon iets korter maken en leuke laarsjes eronder. Het jasje is ook een patroon, maar vind ik te wijd. En ook weer: driekwartmouwen. Waarom?!

Jongens

Camera Roll-393Ook aan de jongens is gedacht deze maand. En echt leuk ook nog! Je zou bijna gaan denken dat er helemaal geen missers instaan deze maand. Bijna ja…
De broek hieronder is van hetzelfde patroon als die hierboven.

Camera Roll-394Lekkere kaptrui, de rits is een leuke toevoeging. Op de foto zijn de mouwboorden wel erg wijd (in tegenstelling tot de lijntekening. Maar dat zijn we wel gewend van Knippie, nietwaar?)

Camera Roll-395
Tieners

Camera Roll-396

Had ik een zoon, dan zou ik dit maken. De doorgestikte mouwen voegen echt iets bijzonders toe aan een anders eenvoudige trui. Wederom komen de tekening en het kledingstuk niet overeen (ik mis het borstzakje).

Camera Roll-397

Had ik een tienerdochter, ik zou dit issue in de hoek smijten. Seriously! Ik weet niet waar ik moet beginnen met het afkraken van dit model (niet het meisje! -nee, zij is mooi. Heel mooi- Het tuniekje). Laat ik maar beginnen bij het ergste: die mouwtjes. korte mouwen over lange mouwen. Wat is dat voor iets? Ik heb die trend nooit echt begrepen. En was het uberhaupt wel een trend? In ieder geval: wat mij betreft mag die zogenaamde trend over zijn. Ziet er niet uit. Het heeft ook iets goedkoops. Ik vind de stofkeuze hier ook verschrikkelijk. Poederroze voor een hippe tienermeid! Gewoon… nee. En het hele model is verder ook ontzettend oubollig. Om het nog erger te maken is er ook nog een sweaterversie van dit model met kangoeroezak.

En dan de modehorror van deze tijd: huispakken. Knippie loopt wel een klein beetje achter op de trend, maar vooruit. Nu hebben we tenminste wat om te lachen. We moeten eerlijk zijn over deze dingen: bij volwassenen ziet dat er gewoon belachelijk uit. Voor kinderen moet ik eerlijk zeggen dat ik wel twijfel. Het konijntje bijvoorbeeld is toch ook wel een klein beetje om te smelten (vooral dat bolletjesstaartje op de lijntekening deed me toch wel glimlachen). Maar die pinguin… die is zeker vast voor carnaval?

Camera Roll-389

Camera Roll-390

Camera Roll-391

Er stond ook nog een superschattig slaapzakje in. Kijk hoe mooi! Met strik en alles. En zo’n mooi stofje! Maar ja… hoe onpraktisch! Daar gaat geeneen baby in blijven liggen natuurlijk… Zonde.

Burda bomber jacket

Er stond nog meer in dit issue, maar ik heb slechts een aantal modellen uitgekozen die ik interessant vond om hier te bespreken.  Hier kun je alle modellen zien van deze maand.

En? Wat vinden jullie? Zit er iets bij dat je naam roept? (Of die van je kind?)

Dit bericht werd geplaatst in kinderkleding, knippie, review en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Magazine Review: Knippie 5 (2014)

  1. Aline zegt:

    Hahaha, ik val precies in de categorie die niets kan met dit blad met een dochter van 10, eentje die bijna uit maat 134 is en een klein mannetje. En voor 1 jurkje, mwah. Maar leuk als je kleine meiden hebt!

    Like

Geef een reactie

