Oh Gabriola how I love you!

Camera Roll-305
It was a few months ago that I realized I was in desperate need of a maxi skirt. My sister owns a few and her enthousiasm was so contagious… I had to have one! Een paar maanden geleden realiseerde ik me dat ik absoluut een maxi rok miste in mijn leven. Mijn zus heeft er een paar en haar enthousiasme was zo aanstekelijk… ik moest er ook een!
Sewaholic gabriola
To be honest I wasn’t quite smitten with the Gabriola pattern when it was first released. Honestly… just no. I think I didn’t really like Tasia’s styling, it was a bit…corny. My association with that skirt were of the conservative /amish kind, instead of the boho /trendy /summer kind. Yup, sorry.

But soon after the launch I saw Sophie’s version and my opinion changed completely! A light, airy fabric with a beautiful print, great styling. Suddenly I saw the potential of this pattern: comfortable yes, but also elegant, sexy and bohemian chic.

Om eerlijk te zijn vond ik het Gabriola patroon van Sewaholic helemaal niet aantrekkelijk toen het pas uit kwam. Maar dan ook echt… nee. Ik vond Tasia’s styling denk ik wat… oubollig, waardoor ik eerder een soort reformatorische associatie kreeg dan een hippe boho associatie.

Tja, sorry.Maar al gauw zag ik Sophie’s versie en mijn mening veranderde drastisch! Een lichte, wapperende stof, mooie styling. Ineens zag ik de potentie van het patroon: comfortabel ja, maar ook elegant, sexy en bohemian chic.

Sewaholic gabriola Sewaholic gabriola
Sewaholic gabriola
Sewaholic gabriola
In fact, I was so inspired by Sophies Version, that I made a similar one – I mean, shamelessly copied hers.

The fabric is a viscose I bought at the Albert Kuyp market in Amsterdam. This was the first time I used viscose, but it definitely won’t be the last. This stuff feels so good on your skin!

Ik was zo geïnspireerd door Sophie’s versie, dat ik een soortgelijk exemplaar heb gemaakt – schaamteloos gekopieerd dus.

De stof is een viscose die ik bij de Boerenbonthal kocht op de Albert Cuyp. Het was de eerste keer dat ik iets deed met viscose, maar ik weet zeker dat het niet de laatste keer was. Wat draagt dát lekker zeg!

Sewaholic gabriolaSewaholic gabriola
The minute I put on this skirt, I knew I would be living in this all summer. Seriously. What a dream to wear! Plus: very forgiving if you’re not in the mood to shave your legs… added bonus! Het moment dat ik de rok aantrok, wist ik dat ik er de hele zomer in zou wonen. Serieus. Wat een droom om te dragen! Plus: handig als je eens geen zin hebt om je benen te scheren… extra bonuspuntje!
This is a summer must-have and I do wonder why I have only just jumped on this maxi skirt train. Well, better late then never! So: if you don’t have one yet… go forth and make lots of maxiskirts. If you want one, raise your hand! Dit is een must-have en ik vraag me eigenlijk zelf ook af waarom ik nu pas aan boord ben van de maxiroktrein. Nou goed, beter laat dan nooit! Dus: als je er nog geen hebt… ga heen en maak vele maxirokken. If you want one, raise your hand!
Sewaholic gabriola
Dit bericht werd geplaatst in finished projects, indie pattern company, women's clothes en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Oh Gabriola how I love you!

  1. Rachel zegt:

    It is gorgeous!! The fabric you chose is stunning. I would like to make one for summer this year – I will need to search for a fabric similar to yours as it is lovely!

    Like

  2. Rebecca zegt:

    Beautiful skirt! Love the fabric you used, so pretty.

    Like

  3. mari zegt:

    Lovely fabric…colorful and breezy 🙂

    Like

  4. Maaike zegt:

    Wow, wow, wow!! Alles is goed aan die rok! Chapeau! X

    Like

  5. IngeMaakt zegt:

    Mooi! En wat een mooi stofje ook! Ik heb ook de ‘joy’ van de maxi-rok ontdekt en inderdaad: heerlijk!

    Like

  6. compagniem zegt:

    Ik vind hem prachtig! M

    Like

  7. Pingback: Laatste zomermaaksels | Maak Het Met Rachel

  8. Pingback: Beginnersrokje | Maak Het Met Rachel

  9. Pingback: Review: Knippie 6 2014 | Maak Het Met Rachel

  10. Pingback: Het beste van 2014 | Maak Het Met Rachel

  11. Pingback: Waarom ik naai | Maak Het Met Rachel

  12. Pingback: Voorjaar / zomer 2015: inspiratie en trends | Maak Het Met Rachel

  13. Pingback: Gemaakt: Derby Dress Maxijurk | Maak Het Met Rachel

Geef een reactie

