Outfit Along: the dress part

Simplicity 1803
Here it is, the dress I made for the Outfit Along (explained at the end of this blogpost) I finished it over a month ago, but initially wanted to wait with taking pictures untill the cardigan would be finished as well. Oh, the hell with it. I just finished my first sleeve, and have the second sleeve, the ribbing, and the blocking to do before the end of the month. I don’t even know wheather I’m gonna make it in time. Hier is ie dan, de jurk die ik maakte voor de Outfit Along (uitgelegd aan het einde van deze blogpost). Ik heb hem al ruim een maand af, maar ik wilde wachten met het maken van foto’s tot het vestje ook af zou zijn. oh, wat een idioot plan. Ik heb net de eerste mouw af, en moet dus nog de tweede mouw, de boorden en het blokken doen voor het einde van de maand. Ik weet niet eens of ik dat wel ga redden.
Simplicity 1803 Simplicity 1803
Something fell out of the sky here. I think it was bird poo.
Er viel iets uit de lucht hier. Vogelpoep denk ik.
For the dress I went with the ‘official OAL2014 pattern’, which is Simplicity 1803. I made version C, the one with the little slit in the front bodice.

I graded between three sizes, and it worked out fine!

Voor de jurk gebruikte ik het ‘officiële OAL2014 patroon’, namelijk Simplicity 1803. Ik ging voor versie C, met het kleine splitje.

Ik heb van boven naar onder gevarieerd in drie maten, en het is nog goed gelukt ook!

Simplicity 1803
There’s not much to say really. I love this dress! The low back is adorable, as well as the cap sleeves.

It sits very comfortable, but that might also be credit to the fabric I used. It’s a coton from Petit Pan (Wasabi Blue), a French fabric company which is pretty popular in the low lands.

Er valt niet zo heel veel te zeggen. ik ben dol op deze jurk! De lage rug is prachtig, net als de kapmouwtjes.

Hij zit ook heel lekker, maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met de stof. Het is een katoen van Petit Pan (Wasabi Blue), een Frans stoffenmerk dat best populair is in de lage landen.

Simplicity 1803 Simplicity 1803
My precious has Pocketsessss…..!
Simplicity 1803
Princess seam bodice, what’s not to love? Prinsessenlijn in het lijfje, what’s not to love?
Stay tuned for the matching cardigan, I’ll hopefully get it done in time!

Whom of you are participating in the OAL as well? Will you finish in time? Or are you rushing other projects for the summer holidays?

Kijk uit naar het bijpassende vestje, hopelijk krijg ik die op tijd af!

Wie van jullie doet mee aan de OAL? En, krijg je het af? Of ben je andere projecten haastig aan het afronden voor de vakantie?

Dit bericht werd geplaatst in dress, finished projects, simplicity, women's clothes en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Outfit Along: the dress part

  1. ninjajnin zegt:

    love your dress! fits perfectly and the fabric is adorable!

    Like

  2. IngeMaakt zegt:

    Zeer geslaagd! Wat een leuk detail, dat kleine splitje in de halslijn. En wat past ‘ie je perfect! Ben benieuwd naar het vest ook, Miette toch?

    Like

Geef een reactie

