UFO parade

Confession time… Ik beken schuld…
There are a few unfinished objects tossed away in the corners of my workroom, waiting for some proper care and attention. I’m gonna put them in the sportlights today, as a sign of encouragement. I plan on finishing all of them, you know. Some day.  In de hoek van mijn werkkamer liggen een paar Unfinished Objects (UFO’s),zielig te wachten op een klein beetje aandacht. Als aanmoediging zet ik ze hier eens in de schijnwerpers. Ik ben namelijk van plan ze stuk voor stuk af te maken. Ooit.
Crochet babette blanket Gehaakte babette deken
UFO parade
UFO parade
I started it nearly two years ago, while on vacation. I knew it was gonna be a long term project, but now I haven’t touched it in over a year. Mainly because I started to doubt my color choices. But now that I dug it up again, it’s actually not that bad. I might take it with me this summer and crochet some more. Bijna twee jaar geleden ben ik hieraan begonnen, tijdens de zomervakantie. Ik wist van tevoren dat het een meerjarenplan zou worden, maar ik heb het intussen al ruim een jaar niet aangeraakt. Vooral omdat ik begon te twijfelen aan mijn kleurkeuze. maar nu ik het weer zie, vind ik het toch niet zo lelijk. Misschien neem ik het deze zomer weer mee.
Mangata Shawl Mangata shawl
UFO paradeUFO parade
I started knitting this shawl two months ago, using this pattern. I fell in love with the beautiful lace border, and thought it would be a good beginner lace project. Turns out, it’s not! Oh, how I’ve cursed knitting this thing. The stripes went okay, but the first lace part was a pain in the ass. I suffered through it (my stitches weren’t evenly distributed… i dunno) , while all the way doubting the color shift. Then the second lace part came, I was gonna make it navy blue, but as you can see, I quit a few rows in. I ripped it out a few times and then I got so upset with the stupid pattern. Honestly, I read in a few reviews on ravelry that the pattern was incorrect in some places. Several other knitters frogged this project.However, I still like the striped part and I think I might just do a simple lace border with the navy and rip out the other part. Not yet though. Ugh! Ik begon twee maanden geleden met deze shawl, volgens dit patroon. Ik werd verliefd op de mooie kantrand en dacht dat het een goede kennismaking met kantbreien zou zijn. Niet dus! Wat heb ik gevloekt op die ding zeg! De strepen gingen oke, maar het eerste kantgedeelte was vreselijk. Ik heb me erdoorheen geworsteld (mijn steken waren niet gelijk verdeeld… ik weet ook niet), terwijl ik de hele tijd twijfelde of het kleurverloop wel mooi was. Toen kwam het tweede kantgedeelte. Ik wilde dat donkerblauw maken, maar zoals je ziet ben ik na een paar toeren gestopt. Na meerdere keren uithalen was ik zo over mijn theewater van dat stomme patroon. Serieus. ik las ik een paar reviews op Ravelry dat het patroon op sommige puntne niet klopt. Ik ben niet de enige die halverwege gestopt is met deze shawl.Maar ja, ik vind de strepen nog steeds wel heel leuk, dus misschien haal ik het hele kantgedeelte uit en brei ik alleen met donkerblauw een eenvoudig kantrandje. Maar nu nog niet. Bleh!
Mermaid Zeemeermin
UFO parade
Started this a few months ago, a lovely little mermaid (pattern here) for Isja’s birthday. It’s destined to be cute, so I don’t know why I haven’t finished it yet. Probably a shiny new project on the horizon… Een paar maanden geleden begonnen aan deze zeemeermin (patroon vond ik hier) vor Isja’s verjaardag. Ik weet zeker dat ie heel leuk gaat worden, dus waarom heb ik hem eigenlijk nog niet af gemaakt? Zeker een spannender nieuw project aan de horizon…
Miette cardigan Miette vest
UFO parade
UFO parade
UFO parade
This is not really a UFO, it’s more of a Work In Progress. I’ve been wanting to make the Miette cardigan for over a year now, and thought that the Outfit Along would be the perfect opportunity to finally get this baby going. As you can see, I already finished my dress for the Outfit Along, I used the suggested pattern (Simplicity 1803), but for the cardigan I didn’t go with the suggested Myrna, and instead used the Miette pattern.

I finished the body, and have actually made some more progress since I took this picture. I nearly finished my first sleeve as well, yay!

I haven’t blogged the dress yet, but plan on doing so very soon. Stay tuned!

* If you haven’t heard of the Outfit Along (where have you been? Under a rock?) Lauren from Lladybird en Andi from Untangling Knots came up with it. The idea is to knit a garment and sew a garment to make a coordinated handmade outfit. There are some official patterns, but you’re free to pick any other pattern, as long as you make aacoordinated handmade outfit. You can find more information here.

It’s not really a competition (althoufh there are a few prizes to win), but for me this is really about making stuff simultaneously with other people. It’s so much fun to see the creative choices others make, even though most of us use the same patterns. Check #OAL2014 on Instagram for all the eyecandy. Are you on instagram? Wanna be friends? 🙂

Dit is eigenlijk niet echt een UFO, meer een Work In Progress. Dit vest staat al meer dan een jaar op mijn wishlist, en de Outfit Along* leek me de perfecte gelegenheid om eraan te beginnen. Zoals je ziet, is mijn jurk voor de Outfit Along al klaar, ik gebruikte daarvoor het geadviseerde patroon (Simplicity 1803), maar voor het vestje week ik van de suggesties af en ging ik voor de Miette i.p.v. de Myrna.

Het lijfje is af en ik ben zelfs al wat verder opgeschoten sinds ik deze foto vorige week maakte. De eerste mouw is bijna af, yay!

Ik heb de jurk nog niet geblogd, maar doe dat zeer binnenkort.

*De Outfit Along is een soort challenge georganiseerd door twee medebloggers (Lauren van Lladybird en Andi van Untangling Knots), waarbij het de bedoeling is dat je een volledige outfit maakt, bestaande uit een genaaide jurk en een gebreid vestje. Ze adviseren een aantal patronen, maar het staat je vrij daarvan af te wijken, zolang je maar een complete outfit maakt. Hier vind je meer informatie.

Het is niet echt een wedstrijd (hoewel er wel wat prijzen te winnen zijn), maar het gaat wat mij betreft vooral om het samen bezig zijn aan hetzelfde project. Het is superleuk om te zien welke creatieve keuzes iedereen maakt en dat alle creaties toch uniek zijn, ook al gebruik je hetzelfde patroon. Check #OAL2014 op Instagram voor al het moois! Zit je ook op Instagram? Vriendjes worden? 🙂

Dit bericht werd geplaatst in crocheting, knitting, unfinished projects, Work In Progress en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op UFO parade

  1. nobutterfly zegt:

    Als ik dit zo zie valt het wel mee met jouw UFO’s…. Ik doe ook mee aan de outfit-along.

    Like

  2. Chloe zegt:

    Your crochet blanket colours are fabulous! And the different sizes of squares are inspired.

    Like

  3. Wendy zegt:

    Hi Rachel, blijkbaar zijn je UFO’s vooral breiwerkjes… Ik ben ook 2 jaar geleden begonnen aan een gehaakte deken met vierkantjes en heb ook het laatste jaar hier niet meer aan verdergewerkt… Ik moet nog zo’n 100 vierkantjes aan elkaar zetten en dan verder aan de reeds begonnen deken vastmaken… Ik denk dat het minstens nog 4 jaar zal duren voor dit dekentje af is. Veel plezier met de Outfit-Along. Lijkt me een leuk project, maar niets voor mij, want breinaalden en ik, daar is niet veel liefde verloren…

    Like

  4. Pingback: Outfit Along: the dress part | Rachel In Red

Geef een reactie

