Final days of MMM + the things I learned

We’re a few days into June, and I still need to post my last few days of Me-Made-May. So here goes: We zijn al in juni aanbeland, en ik moet jullie nog de laatste paar dagen van Me-Made-May laten zien. Daar gaat ie:
Day 29 Dag 29
Camera Roll-182
This. Well… this is the first sweater I ever knit! I finished it a few months back, but never wore it. I never blocked it properly, partly because I was not sure how to do it, partly because I thought it was too big anyway.

But today was a coooold day, so I pulled it out, and am actually starting to like it after all. The things MMM can do for you…

I might do a separate blogpost about this sweater, and show you some actual details (this is a Iphone picture).

sweater: me-made, jeans: Only

Dit. Tja… dit is de eerste trui die ik ooit breide! Ik maakte hem een paar maanden geleden af, maar heb hem nooit gedragen. Ik heb hem nooit goed geblokt, deels omdat ik niet goed wist hoe, en deels omdat ik dacht dat ie sowieso te groot was.

Maar vandaag was een koude, koude dag. Dus ik trok hem aan en ik begin hem best wel leuk te vinden. Wat MMM al niet voor je kan doen… 

Misschien doe ik nog een aparte blogpost over deze trui en laat ik wat details zien (dit is een Iphone foto.

trui: me-made, jeans: Only

Day 30 Dag 30
Camera Roll-184
The girls are wearing the sample skirts I use for the workshops. Just for this one time!

Isja (skirt: me-made, shirt: WE, shoes: Beberlis)
Majli (skirt: me-made, shirt: Wibra, shoes: Develab)

De meiden dragen de voorbeeldrokjes die ik gebruik bij de workshops. Voor deze ene keer dan!

Isja (rok: me-made, shirt: WE, schoenen: Beberlis)
Majli (rok: me-made, shirt: Wibra, schoenen: Develab)

Day 31 – final day! Dag 31 – laatste dag!
Camera Roll-185
This is what I’ve been working on the past few weeks. A chiffon blouse and my first jeans! I thought it’d be a great ending of this me-made month.

The jeans are made with Named’s Jamie pattern. The blouse is a Burda pattern I used a few times before (I wore another version of it on Day 5). Expect a blog about this outfit later this week.

Aan deze outfit heb ik de afgelopen paar weken gewerkt; een chiffon blousje en mijn eerste jeans! Leek me een mooie afsluiter van deze me-made maand.

De jeans is gemaakt met het Jamie patroon van Named. De blouse is een Burda patroon dat ik al vaker gebruikte (ik droeg een andere versie op dag 5). Later deze week een volledige blog over deze outfit.

What I learned from MMM Wat MMM me geleerd heeft
First of all, I enjoyed doing this tremendously! Sure, it was a lot of work, making pictures every day. I, let alone the kids, was not always in the mood for that. But it’s been a fun ride nonetheless. Two important lessons: Allereerst heb ik er enorm van genoten! Oke, het was best veel werk om elke dag foto’s te maken. Ik, laat staan de kinderen, had daar niet elke dag zin in. Maar het was desondanks enig om te doen.
De 2 belangrijkste lessen:
1. More casual, less cocktail

I love to make dresses, but I only wear them on warm days. For everyday life, I find myself grabbing jeans and a shirt. So I want to make more separates. Jeans, shirts and tops. Normal stuff I wear on normal days. No cocktail dresses anymore (as if I ever go to a cocktailparty anyway).

 

1. Meer casual, minder cocktail

Ik maak graag jurken, maar die draag ik eigenlijk alleen bij heel warm weer. In de dagelijkse praktijk grijp ik toch meestal naar een spijkerbroek met een shirt of blouse. Ik wil dus meer casual kleding maken: jeans, shirtjes, topjes. Gewoon dingen die ik doordeweeks makkelijk aan trek. En niet alleen naar een cocktailparty (alsof ik die uberhaupt wel eens heb).

2. More for Majli 

Sure, you’ve seen Majli a lot during MMM. But when I look at the pictures, I must admit that a lot of the clothes she wears are things I initially made for Isja.

I often choose to make something for Isja instead of Majli. She’s the oldest and when she grows out of it and it still looks good, Majli can wear it next year. As if it’s more worth the effort if they can both wear it. I’m starting to rethink that a bit.

Also, I’m probably having some conscience issues as well. I should make stuff for both of them. So Majli can expect some pretty dresses this summer!

2. Meer voor Majli 

Jaja, je hebt Majli vaak genoeg voorbij zien komen in MMM. Maar als ik terugkijk naar de foto’s moet ik toegeven dat veel van de kleertjes die ze aanheeft, oude kleertjes van Isja zijn.

Ik kies denk ik vaker om iets voor Isja te maken dan voor Majli. Zij is immers de oudste, en als het er nog goed uitziet, heeft Majli er ook nog wat aan en hebben we er langer plezier van. Alsof het dan de moeite meer waard is, als ze het allebei nog kunnen dragen. Ik begin daar toch anders over te denken.

Ik heb toch gewetensbezwaren. Dus ga ik deze zomer eens een paar mooie jurkjes speciaal voor Majli maken.

I’m feeling very inspired to make new stuff. I already made jeans and a blouse during MMM (bonus points for casual separates!)But as for now I’m just a liiiitle bit sidetracked with a pretty party dress…#OAL2014 Ik voel me geïnspireerd om weer te gaan naaien. Ik maakte al een jeans en een blouse tijdens MMM (bonuspunten voor casual kleding!).Maar voor nu ben ik eeeeventjes afgeleid door een pretty party dress…  #OAL2014
Dit bericht werd geplaatst in finished projects, just talk, knitting, Me-Made-May, Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Final days of MMM + the things I learned

  1. Wendy zegt:

    Hey Rachel, die trui is superleuk! Jammer dat breien echt mijn ding niet is… En ja, casual kleding naaien is gewoon minder leuk dan gestructureerde en ingewikkelde luxueuze jurken… Gelukkig draag ik wel vaak jurken, behalve tijdens de dagen dat het te warm (of al te laat op het jaar is) is voor een nylonkous maar nog te koud voor blote benen… Maar ik moet inderdaad ook eens wat topjes maken, en nog een paar shorts voor deze zomer… Maar het juiste patroon heb ik precies nog niet gevonden 😦

    Like

Geef een reactie

