MMM14 week 1 & 2 + exciting news

Almost halfway through Me-Made-May! I posted pictures everyday on my Facebook page, but if you haven’t seen them, here’s the roundup so far!

My family participates, it’s so much fun!

Bijna halverwege Me-Made-May! Ik heb dagelijks foto’s op mijn Facebook pagina geplaatst, maar voor wie ze nog niet gezien heeft: de roundup tot nu toe!

Mijn hele gezin doet mee, dat is zo leuk!

Day 1 – Majli Dag 1 – Majli
Snapseed-10 Snapseed-11
pants: me-made,shirt: H&M broek: me-made, shirt: H&M
Day 2 – Isja & Majli Dag 2 – Isja & Majli
Snapseed-13 Snapseed-14
Majli (dress: me-made, tights: Oilily)

Isja (skirt: me-made, shirt: Hema, tights: Oilily)

Majli (jurk: me-made, maillot: Oilily)

Isja (rok: me-made, shirt: Hema, maillot: Oilily)

Day 3 – me Dag 3 – ikzelf
Snapseed-15
Brand new bomber jacket: me-made (not blogged yet), pants: Yaya, shoes: Bitter

We woke up in Gent this morning (jep, just like that. It’s magic!) it’s lovely here!
Splinternieuw bomberjasje: me-made (nog niet geblogd), broek: Yaya, schoenen: Bitter

We werden ’s ochtends wakker in Gent, Wat een leuke stad is dat zeg!

Day 4 – Daniel Dag 4 – Daniel
Snapseed-16 Snapseed-17
Leather bag: me-made (pattern: Melford Messenger Bag from Charlie’s Aunt)

Pictures taken in Ghent. 
Leren tas: me-made (patroon: Melford Messenger Bag van Charlie’s Aunt)

Foto’s gemaakt in Gent.

Day 5 – me Dag 5 – ikzelf
Snapseed-19 Snapseed-20
blouse: me-made (blogged here), cardigan: s.Oliver (thrifted), pants: Yaya, bag: vintage, shoes: Marco Tozzi

This is one of my favorite outfits lately. I especially love the cardigan. I should knit something like that. Maybe my next project?

Pictures taken in the Citadel Park in Ghent.

blouse: me-made (hier geblogd), vest: s.Oliver (tweedehands), broek: Yaya, tas: vintage, schoenen: Marco Tozzi

Dit is een van mijn favoriete outfits de laatste tijd. Vooral met het vest ben ik blij. Ik wil eigenlijk zoiets breien voor mezelf. Misschien het volgende project?

Foto’s genomen in het Citadelpark in Gent.

Day 6 – Isja Dag 6 – Isja
Snapseed-23 Snapseed-22
Dress: me-made, tights: Cakewalk, shoes: Beberlis, cardigan: WE

A few weeks ago she turned 5, this is her birthday dress…And yes! It has unicorns on it!

Dress: me-made, maillot: Cakewalk, schoenen: Beberlis, vest: WE

Een paar weken geleden werd Isja 5, dit was haar verjaardagsjurk… En ja! Er staan eenhoorns op!

Day 7 – me Dag 7 – ikzelf
Snapseed-24
satin dress: me-made (not blogged) satijnen jurk: me-made (niet geblogd)
Day 8 – Isja Dag 8 – Isja
Snapseed-25
Snapseed-26
Dress: me-made, tights: HEMA, shoes: Zecchino d’Oro

This dress (unblogged) is made using the Sunki pattern from Figgy’s 
Jurk: me-made, maillot: HEMA, schoenen: Zecchino d’Oro

De jurk (niet geblogd) is gemaakt met het Sunki patroon van Figgy’s.

Day 9 – Majli Dag 9 – Majli
Snapseed-27
Dress: me-made, shirt: HEMA, tights: Duns

The pattern of the dress is self-drafted, I used a basic dress pattern from Ottobre and made some changes.

jurk: me-made, shirt: HEMA, maillot: Duns

Het patroon voor het jurkje tekende ik zelf. Ik gebruikte daarvoor een basispatroon uit Ottobre en paste dat aan.

Day 10 – me Dag 10 – ikzelf
Snapseed-28
Blazer: me-made, shirt: New Yorker, pants: Amy & Ivy

The blazer is made using the Victoria pattern from ByHand London. it was meant as a muslin, but I ended up wearing it more than the actual blazer (blogged here).  
Blazer: me-made, shirt: New Yorker, broek: Amy & Ivy

De blazer is gemaakt met het Victoria patroon van ByHand London. Het was bedoeld als proefversie, maar in de praktijk draag ik deze meer dan de eigenlijke blazer (hier geblogd).

Day 11 – extended family Dag 11 – gezinsuitbreiding
Snapseed-32
Today nobody is in the mood for pictures, but guess what? These dolls are definitely part of our family…. so I guess it counts! Right? I knitted these tiny clothes a few months ago, during my knitting fever. Vandaag is niemand in de stemming voor foto’s. Maar weet je wat? Deze poppetjes maken eigenlijk ook deel uit van ons gezin, dus dat telt ook wel een beetje toch?Deze kleine kleertjes breidde ik een paar maanden geleden, tijdens mijn breikoorts.
Other exciting news! Ander spannend nieuws!
This saturday I teached my first workshop! Five ladies made a gathered skirt under my guidance, and I truly  loved doing that! It was so much fun!

It was an absolute beginner workshop, held in the local sewing shop. And there’s more to come!

🙂 🙂 🙂

Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste workshop gegeven! Vijf dames hebben onder mijn begeleiding een rimpelrokje gemaakt, en wat was dat leuk om te doen!

Het was een workshop voor absolute beginners, en vond plaats in de naaiwinkel in Nieuwegein. En… er komt nog meer aan!

🙂 🙂 🙂

Snapseed-31
Snapseed-29
Snapseed-30
Dit bericht werd geplaatst in Burda Kids, finished projects, Me-Made-May, personal en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op MMM14 week 1 & 2 + exciting news

  1. Wendy zegt:

    Superleuk dat je met het hele gezin meedoet aan MMM! En jullie hadden precies heel mooi weer in Gent. Zo tof dat je die workshop hebt kunnen geven, en dat er nog bijkomen! De gemaakte rokjes zijn heel mooi, je haar ziet er heel leuk uit op de foto’s en als juf zie je er heel professioneel uit met de lintmeter rond je nek! X

    Like

  2. IngeMaakt zegt:

    Die workshop, wat leuk! Mooie rokjes zijn er gemaakt. Je blazer vind ik ook erg mooi, kan me voorstellen dat je die graag draagt!

    Like

Geef een reactie

