Simplicity something something

Let’s pretend I haven’t been ignoring my blog for over six weeks, ok? Good. Now we can just continue business as usual. O, except for the fact that it’s almost autumn and I still have to show you a summer dress I made before our annual holiday. Well, never mind. It’s a sunny day today, so I can just squeeze it in without anyone noticing the delay. Ssshh (zip it!!) We doen net alsof ik mijn blog niet zes weken verwaarloosd heb, ok? Goedzo. Dan kunnen we nu over tot de orde van de dag. O, behalve dan dat het al bijna herfst is en ik nog een zomerjurkje wil laten zien dat ik maakte voordat we op vakantie gingen. Toen met die hittegolf hier, weet je nog? Nou ja, never mind. Het is vandaag nog een betrekkelijk mooie dag, dus het kan nog makkelijk. Makkelijk, capice?
P1200881
It’s a dress form the Simplicity Naaimode magazine I bought last autumn. The pattern should be available to buy separately, but I can’t find it anywhere. No idea what number it is (if you do, please tell!). Flipping through the pages of this magazine, you really need to be able to see through the terrible styling, which is… yeah… just horrible. But to be honest, the patterns are pretty good, the seam allowances are included (not standard here in the Netherlands). No more Burda for me! Now that I’m used to patterns with seam allowances already included I don’t wanna go back no more. What a waste of time to add them yourself! Het is een jurkje uit de Simplicity Naaimode dat ik vorige herfst kocht. Het patroon moet ook los verkrijgbaar zijn, maar ik kan het nergens vinden, dus ik heb geen idee welk nummer het is. Wie het weet, mag het zeggen! Bij het doorbladeren van de Simplicity Naaimode moet je wel in staat zijn door de afschuwelijke en oubollige styling heen te kijken. Wat een nachtmerrie is dat zeg! Maar eerlijk is eerlijk, de patronen zijn goed EN de naadtoeslag is natuurlijk inbegrepen. Voor mij geen Burda meer. Eerst scheel kijken van die vreselijke raderbladen en vervolgens ook nog eens de naadtoeslag toevoegen, dat vind ik zo zonde van mijn tijd. Burda moet wel met hele bijzondere en leuke patronen komen als ik daar nog iets uit wil gaan maken.
P1200966 P1200969
Enough Burda diss. On to the dress. It’s not flawless, but since there will probably (or not) be a long sleeved version of this dress this autumn, I’m gonna go with sleeveless wearable muslin. I love the little pleats in the front. Yup, I declared my love for pleats before, so this pattern was right up my ally. Also: it has two small ribbons tied into a bow at the back. Just lovely!There’s a bit too much room between my bust and shoulder (What’s that called anyway?), but I think it can be easily fixed by taking in the shoulder seam. As a matter of fact, I already started pinning that, but that was when I was planning on making it with short sleeves. The thought of adjusting the sleevehead as well, in the midst of a heatwave, was just freaking me out, so I left it as is. The next day I decided to not do the sleeves at all, but I had already forgotten about the big shoulders (the heat damaged my brain). So I just finished off the armholes and took my lasy ass into the sun shadow. Genoeg Burda-dis. Over naar de jurk. Hij is niet helemaal foutloos, maar er is ook een versie met lange mouwen, die ik van plan was voor het najaar te maken (ik ga wellicht van dat plan afwijken…ahum). Dus deze jurk heb ik gedoopt tot mijn mouwloze draagbare proefversie. Ik heb iets teveel ruimte tussen mijn schouder en borst (hoe heet dat gedeelte?), wat denk ik makkelijk verholpen kan worden door de schoudernaad in te nemen. Ik had dat ook even gespeld, maar dat was toen ik nog van plan was korte mouwtjes eraan te maken, en ik had geen zin om de mouwkop ook in te nemen. Echt, het was te warm en ik was gewoon te lui. Dus ik dacht ‘jammer dan’ en besloot het zo te laten. Tot ik de weersverwachtingen zag en me realiseerde dat het waarschijnlijk nog wel even zo ontzettend heet zou blijven. (Ja, inderdaad het weer beïnvloedt mijn keuzes enorm. Ik ben drie keer geswitcht van mouwloos naar korte mouw) Op dit punt was ik zo oververhit, dat ik niet meer helder na kon denken en de te grote schouders vergat. Toen heb ik de armsgaten gewoon afgewerkt en ben ik met mijn luie reet in de zon schaduw gaan zitten.
P1200957 This one is about 4 months old, they grow super fast!
In the end I was very happy with my decision to omit the sleeves. I’ve worn it a lot this summer. For example on our trip to an ostrich farm. Isja saw some pictures and was quite enthusiastic, so we drove to it. To be honest I had zero expectations and thought there would maybe just be a few of them. Boy was I wrong! Two hundred ostriches! In all sizes! The children didn’t get tired of looking at the ostriches, and neither did I. They’re quite funny, these animals. They move in groups and kinda make waves… faster and slower, like an accordion. Very amusing to watch. And grown ups are BIG! But I’m no hero I. Ik was erg blij met mijn keuze de jurk mouwloos te laten, want ik heb hem heel veel gedragen deze vakantie. Ook tijdens ons tripje naar de struisvogelboerderij. Een aanrader trouwens, als je eens in Zeeuws Vlaanderen bent. Isja had een plaatje gezien en was nogal enthousiast, dus wij daarheen. Ik had eerlijk gezegd nogal lage verwachtingen en dacht dat er misschien tien van die beesten rond zouden lopen, weet ik veel. Nee man! Tweehonderd struisvogels! In alle maten! De kinderen keken hun ogen uit, en ik ook. Het zijn echt grappige beesten, ze bewegen zich in groepjes in een soort golfbeweging voort, dus het is echt heel amusant om naar te kijken. Al waren die snavels echt best wel groot, maar ik ben dan ook bepaald geen held.
P1200962Tell me if they’re coming, honey. Are they coming? P1200965O my god, they’re coming!
P1200961
The funny thing about the tour, was that the tourguide approached us as if we wanted to start an ostrich farm for ourselves! He gave all kinds of tips and tricks (might come in handy one day, you never know!), and he was funny as well. So yeah… the ostrich farm was an unexpected highlight of our holiday. Who knew? Het leuke aan de rondleiding vond ik dat we werden benaderd alsof we als bezoekers zelf ook allemaal een struisvogelboerderij wilden gaan beginnen. We kregen allemaal tips en adviezen (reuzehandig), en verder was het heel humoristisch. Dus ja, ik vond de struisvogelboerderij een onverwacht hoogtepunt van onze vakantie. Who knew?
P1200977P1200958
I made Isja’s skirt as well. And yes, it has cute little Volkswagen vans on it. Fab, right? She picked the fabric herself. Isja’s rokje maakte ik ook zelf. En ja, dat zijn inderdaad roze, groene en paarse volkswagenbusjes. Te gek he?! Ze koos het stofje zelf uit.
P1200976 P1200980
So, tell me… how was your holiday? Any surprises? En? Hoe was jullie vakantie? Vol verrassingen? 🙂
Dit bericht werd geplaatst in Burda, finished projects, Isja, kids clothes, kinderkleding, simplicity, women's clothes en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Simplicity something something

  1. Trin zegt:

    LOL!! Rachel, you crack me up!! Thanks for making me smile, don’t know much about sewing but whatever, you gave me a good laugh, and I like the dress, and the ostriches and you! 😀
    (I love your English version!)

    Like

  2. rachelinred zegt:

    Whaha! Thanks Trin. 🙂

    Like

  3. Julia zegt:

    Dan vind je de kamelenmelkerij ook vast heeeeeell leuk!

    Like

  4. David zegt:

    Naaien kan me een worst wezen, maar je blog is echt ontzettend grappig om te lezen! More please…

    Like

  5. Maaike zegt:

    LOL…wat een goed begin van de dag zeg. Heerlijk die humor, echt heel grappig!

    Like

  6. Wendy zegt:

    Wat een leuke jurk! Echt In RED… En je oorbellen zien er ook tof uit… Dat Simplicity naaimagazine zal ik toch eens moeten proberen ergens scoren, maar hier in Spanje kennen ze dat niet 😦
    Die struisvogelboerderij ziet er echt De Max uit! Ik kan niet geloven dat zo iets cool zo dicht bij mijn hometown is!

    Like

    • rachelinred zegt:

      Dank je, Wendy. De oorbellen worden nog beter als je weet wat erop staat: ‘J’aime le chocolat’ 🙂 ! die simplicity naaimode komt volgens mij niet zo heel vaak uit, misschien maar twee keer per jaar, dus dan moet j wel geluk hebben met de patronen. maar goed, als er een leuk patroon in staat is het eigenlijk al de moeite, toch? Waar kom je vandaan? Ik ben zelf opgegroeid in West Zeeuws Vlaanderen, en kom er nog steeds graag.

      Like

      • Wendy zegt:

        Zalig, die oorbellen! Zou ik ook kunnen dragen zonder te liegen 😉
        Ik ben van Wachtebeke, een dorp net over de Nederlands-Belgische grens, vlakbij Zelzate (BE) en Terneuzen en Sas van Gent (NL).

        Like

      • rachelinred zegt:

        Wachtebeke! Daar kwamen wij vroeger als kind wel eens. Er was daar zo’n grote speeltuin, waar ook waterfietsen waren geloof ik. Of gooi ik nu wat herinneringen door elkaar? In ieder geval leuk, we komen uit dezelfde streek! Ik ben opgegroeid in Groede/Schoondijke. Net in Nederland dus.

        Like

  7. Esther zegt:

    Super leuke blog Rachel in Red!! Wat een humor ;-). Super mooie jurk (had ik al bewonderd). Die struisvogelboerderij staat zeker voor volgend jaar op de planning! x

    Like

  8. Marie-Paule zegt:

    I hope Chris de Burgh is reading your blog – lady in red … dancing with him … cheek to cheek … But it could also be in Oudtshoorn … voelstruisfarm … but your humor is top!! Go for it, girl!! You’re stunning and the best!!

    Like

    • rachelinred zegt:

      Thanks, Marie-Paule! Would love to see the ostriches in their natural habitat. Although… voelstruisfarm.. they’re probably behind a fence as well?
      Are you hooking me up to someone I don’t know?! Haha! Well, whatever, a bit of dancing wouldn’t hurt. 🙂

      Like

  9. Pingback: Wie ben jij nou? | RockingMaaik

  10. Pingback: King David Chicken

  11. Pingback: Mijn nieuwste Inglot Freedom Palette en look | beautyswatchdidi

  12. F.A. Pieters zegt:

    Hoi Rachel,

    We zien elkaar wel vrijdag neem ik aan, maar ik ben even onze mail aan het opschonen. Je krijgt toch leuke reacties op je blog. Dat verhaal over de struisvogels is idd ook erg vermakelijk geschreven; dat zijn klanten van ons, mag ik hen je blog doorsturen of heb je dat zelf al gedaan? Zullen ze erg leuk vinden.

    liefs,Papa

    Like

Geef een reactie

