The smell of grass, flowers and exhaust gasses

verjaardagsjurkje 031

Nu het er toch op lijkt dat we een echte zomer hebben, moet ik bekennen dat ik al geen rekening meer had gehouden met dit scenario: ik had niet veel zomerjurkjes voorzien. Dus: Hup hup hup, vort, aan de slag! Een van de zomerjurkjes die wel bij Isja in de kast hing, was haar verjaardagsjurk.  Een fuchsiaroze feestjurk van satijn duchesse. Een jurk dus, die ze wat mij betreft bewaart voor een aantal bruiloften in de nabije toekomst, in plaats van elke week naar school aan te doen. De oplossing lag voor de hand: een katoenen zomerjurkje van hetzelfde patroontje. Win-win! 🙂

Now that it seems like we’re gonna have a summer after all, I must admit that I didn’t quite put this scenario into account when I arranged our summer wardrobes. There were so many depressing weather forecasts, that I’d just given up on the idea of a warm and sunny summer. So when all this sunshine started coming trough, I jumped up and hysterically started sifting through my patterns and stash to see what I could come up with.

Isja has one really pretty summer dress in her wardrobe, her birthday dress. A hot pink satin duchesse party dress. She wants to wear it all the time, but I’d rather she save it for the upcoming weddings we have to attend, instead of wearing it while playing in the sand box. So… I made a cotton summerdress using the same pattern. Win-win! 🙂

verjaardagsjurkje 018

Het patroon is uit de Burda Kids van 2012. Ik dacht dat het een jaarlijkse of halfjaarlijkse uitgave was, maar ik heb er sindsdien geen meer gezien. Misschien zijn ze er mee gestopt. Ik weet wel dat er een kindersectie is in de reguliere Burda, maar dat is wat anders. De Burda koop ik trouwens ook bijna nooit meer. In ieder geval: deze Burda Kids zit boordevol leuke modelletjes. En dit is er een van.

The pattern is from Burda Kids 2012. I thought it was an annual or bi annual issue, but I haven’t seen one since.  Maybe they quit on the kidspatterns? I know there’s a little kids section in each regular Burda, but that’s nog the same. I almost never buy the Burda anymore. Anyway: this Burda Kids issue has lots of cute patterns and this is one of them. 

verjaardagsjurkje 023

Meer nog dan van ruches en rimpeltjes houd ik van plooitjes. Dat heb ik ontdekt toen ik deze jurk maakte. Plooitjes zijn leuk en grappig en een interessant detail, zonder al te veel af te leiden van de eenvoud van een kledingstuk. Plooitjes zijn ook bescheiden maar toch een subtiele aandachtstrekker. Jazeker: plooitjes zijn mijn nieuwste beste vriendin!

Even more than ruches and gathers, I like little pleats. I discovered that whilst making this dress. Pleats are cute and funny and add an interesting detail without distracting too much. Pleats are modest and simple, yet a subtle attention drawer. Yup: pleats are my new best friend!

verjaardagsjurkje 029

Een ander bijkomend voordeel van plooitjes: ze zijn onderaan een rok ideaal om het zoomstiksel achter te verstoppen.

Another advantage of pleats: when they’re on the bottom of a skirt you get to hide your hemstitching underneath.  

verjaardagsjurkje 048

Ik maakte de verjaardagsjurk voor haar verjaardag (joh!), die in het voorblogse tijdperk plaatsvond. Maar ik dacht dat het wel leuk zou zijn om de verjaardagsversie van deze jurk te laten zien, omdat ze zo anders zijn.

I made the birthday dress for her birthday (no kidding), which was in the pre blogging era, but I thought it would be fun to see the birthday version of this dress, since they’re so different. So here’s a quick pic.

DSC02665

Isja oefent haar modellengezicht. Kijk maar naar deze:
Isja is practicing  her modelling face. Check this one:

verjaardagsjurkje 012

Of deze:
Or this one:

 verjaardagsjurkje 014

Nog iets nieuws… Drie keer raden wat ik heb gemaakt voor ons dagje strand morgen? Dit weekend in vol ornaat op de blog…!

In other news… Guess what I made for our trip to the beach tomorrow? This weekend in full state on the blog…!

belladone 097

Wat zijn jouw zomerse naaiprojecten? Of brei / haak je liever met dit weer?

What does your summer sewing look like? Or do you rather knit or crochet with this weather?

Dit bericht werd geplaatst in Burda, Burda Kids, dress, finished projects, Isja, kids clothes, kinderkleding en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op The smell of grass, flowers and exhaust gasses

  1. Geweldig! Leuke jurk en superleuke foto’s! Wat naai je toch ontzettend netjes, ziet er echt prachtig uit…

    Like

  2. Kim zegt:

    Hey Rachel!
    Ik heb je genomineerd voor een Super Sweet Blogging award 🙂
    Ben heel erg benieuwd naar je badbak, is het een Bombshell?
    Meer details over de award kan je vinden op mijn blog, Revesmecanique.blogspot.com, en dan onderaan de Truffle post..

    Like

  3. Pingback: MMM14 week 3 + wardrobe reflections | Rachel In Red

Geef een reactie

