Another belladone!

Image

Ik vond mijn vorige jurkje zo goed gelukt, dat ik er nog een maakte. Een Belladone van Deer and Doe! Alweer in rood. De stof is een katoen met een heel klein beetje stretch en een glansje. Het is iets steviger dan de bloemetjesstof van mijn eerste versie, dus ik heb deze jurk niet gevoerd.

I was so fond of my previous belladone, that I decided to make another one. Red, yet again. The fabric is a cotton sateen and it’s a bit firmer than the flowery one I used for the first one, so I didn’t line it.

Image

Vanwege de dikkere stof vond ik het bij nader inzien toch mooier als het iets strakker om mijn lijf zat. Mijn eerst versie heeft wat ruimte bij de taille en heupen, en voor een zomers jurkje vind ik dat heerlijk. Maar voor dit jurkje wilde ik voor een andere look gaan. Dit had ik allemaal van tevoren moeten bedenken, maar dat deed ik natuurlijk niet.
Dus… ik knipte dezelfde maat en pas toen ik het paste, realiseerde ik me dat ik hem eigenlijk strakker wilde hebben. Ik nam hem 4 cm in, en nu zit ie me heerlijk.

I guess because of the firm fabric I wanted it to sit tighter around my body. My first version has a little ease around the waist and hips. And I like that, since it’s supposed to be a summery dress. But for this one I wanted to go for a more fitted look. I should’ve thought about that beforehand, but clearly I didn’t. So.. I cut the same size. When I tried it on, it suddenly bothered me that it had quite some ease. So I took it in about 4 cm and now it fits like a dream.

Image

Image

Ik droeg deze jurk naar een bruiloft een paar weken geleden, en voor de gelegenheid maakte ik er ook nog een bow clutch bij. Ik gebruikte de tutorial van 2nd story sewing als leidraad en vond het superleuk om te maken; het kostte me slechts een avondje. En hij is zo schattig! Ik ga er zeker nog eentje maken in een andere kleur.

I wore this dress to a wedding a few weeks ago. And for the occasion I made a bow clutch to go with it. I roughly used 2nd story sewing’s tutorial. I love my little clutch, it’s super fun to make, it only took me a evening. And it’s cute too! I will definitely make one again, in another color. Image\Image

Image

Een kleine ramp voltrok zich:
Onderweg naar de bruiloft, brachten we de kinderen bij mijn schoonmoeder. Toen we het appartementencomplex binnenliepen, hadden we te laat in de gaten dat alle deuren net geschilderd waren. Geen briefje, niks! Dus zoals elke dreumes, greep mijn dochter de deurpost beet om het kleine afstapje te maken, en in no-time zat de verf op haar handen, haar gezicht en op haar nieuwe (handgemaakte!, boehoe) jasje. Enigszins in paniek, tilde ik haar op en hield haar handen vast in een poging de schade te beperken. En toen (o, drama!) kwam er een vlek op mijn clutch! Precies boven de strik op de voorkant. We hebben zo goed mogelijk geprobeerd het schoon te maken, maar het is nog steeds wel zichtbaar. Grrom. Bovenstaande foto’s maakten we ‘sochtends al, dus geen vlek te zien, hehe!

A disaster occured: 
On our way to the wedding, we dropped off our kids at my mother in law’s. We walked into the appartment building and noticed too late that all the doors had just been painted. No signs, no nothing! Like any one year old, my daughter held on to the doorframe to take the little step down, and in no-time she had paint on her hands, her face, her new (also handmade!) coat.  Needless to say, I freaked completely I picked her up, holding her hands to try and prevent any further damage. And then (oh, nightmare!) my clutch got stained! I freaked even more! We tried to clean it as well as we could, but it’s still visible. Right above the bow. These pictures were taken in the morning though, so no dirt-marks  here, hehe!

Heb je dat wel eens gehad? Dat je helemaal opgedoft bent voor een feestje, er iets onverwachts gebeurt en je outfit min of meer verpest is? Zeg alsjeblieft van ja!

Did something like this ever happen to you? All dressed up, and then something happened which totally ruined your outfit? Please tell me!

Dit bericht werd geplaatst in deer and doe, dress, finished projects, indie pattern company, women's clothes en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Another belladone!

  1. Kathleen zegt:

    Die achterkant vind ik zo mooi, met die ruitvormige opening op je rug!

    Like

    • rachelinred zegt:

      Ja, dat maakt de jurk echt speciaal he? Jij kunt ‘m ook maken hoor Kathleen! als je tijd hebt… 😉

      Like

      • Kathleen zegt:

        Tja, tijd hebben is net het probleem 🙂
        Ik heb niet eens m’n jurkje van de naailes afgemaakt. Dus je mag altijd nog eens juffrouw Rachel komen spelen.

        Like

  2. Rachel zegt:

    I luckily haven’t had such a mishap!
    Your dress is gorgeous – that colour is great for you and the fit is perfect! You should wear it all the time.

    Like

  3. Zoe zegt:

    The dress and clutch are so pretty! I love the back of the dress, I might have to buy that pattern.

    Like

  4. Wendy zegt:

    De jurk is supermooi, de rode stof is echt super! En gelukkig zat de vlek op de tas en niet op de jurk!

    Like

  5. dressesandme zegt:

    I can’t decide what i like more! The dress and the clutch are both so great! That is so disappointing that you inadvertently got paint on the clutch 😦 I accidentally got bleach on a self-made top once and was devastated – it’s definitely worse if you make it yourself!

    Like

  6. Shannon zegt:

    I love the bag (and the beautiful dress)- thanks for sending me the link so I could check it out! So sad about the paint! I love the way you laid down the bow to make it more smooth and defined- looks so glamorous!

    Like

  7. Pingback: Four weddings… (and a Victoria) | Rachel In Red

Geef een reactie

