Finally something red!

Jajajajaja! Eindelijk is het gelukt foto’s te maken van mijn belladone (alweer een Deer and Doe patroon), dus zonder verdere omhaal van woorden presenteer ik u mijn nieuwste creatie!

Aah yessss! I managed to take pictures of my belladone (another Deer and Doe pattern), so without further ado I present to you my newest make!Image

Ik ben zoo  blij met deze jurk, ik ben helemaal weg van de stof. Het was een coupon die ik al een jaar in de kast had liggen, oorspronkelijk bedoeld voor een blouseje. Maar de lap bleek groot genoeg voor een jurk, dus ik wilde natuurlijk optimaal profiteren van deze overvloed.

I am sooo happy with this dress. I love the fabric! It was in my stash for a year, originally bought for a blouse. But there was enough for a dress, so I figured I should benefit from this abundance.

Image

Ik maakte een maat 38 voor de borst en ging over in een 40 voor de taille en heupen. Franse maten, mensen :)! Hij zit perfect. De jurk is gevoerd, maar niet volgens de officiële methode. Dat wil zeggen: ik heb de voering en de buitenstof gewoon als één laag behandeld.
Dit was de eerste keer dat ik een patroon in de stof probeerde te matchen, maar het is vrij goed gelukt. Het uitknippen was de hel en kostte me een hele zondagmiddag. Maar verder naaide ik het vrij snel in elkaar.

I made a size 38 for the bust and graded it to a size 40 for the waist and hips. Those are French sizes, I must add. It fits perfect. I underlined the entire dress, because the main fabric is quite sheer, you know! I started sewing the cutout to obtain a clean finish, and then treated it as one layer.
This was the first time I ever attempted to match the pattern of a fabric, but I managed quite well I think. The cutting out was the hardest part. Other than that it came together rather easy.

Image

De zoom heft een beleg – heerlijk vind ik dat! Geen gedoe met overtollige stof. Ik naaide hem met de hand vast met een herringbone steek. Mooi he? Soms draai ik mijn zoom even naar buiten om naar mijn geduldige handsteekjes te kijken. Dat klinkt sneu en..euhm… dat is het misschien ook. Maakt me niks uit. Ik heb dus wel een mooi afgewerkte zoom, lekker puh!

This pattern includes a hem facing – I love that! There’s no fussing around with excess fabric.   I finished the hem by hand, using the beautiful herringbone stitch. Sometimes when I wear it, I lift the skirt a little. Just to look at my patient handstitching. That sounds pathetic, and it ..euhm… probably is. See if I care. I happen to have a beautifully finished garment, na na na na!

Image

En toen ik bijna klaar was met de foto’s, werd de oever in beslag genomen. Brutale eenden!We voeren ze ‘swinters wel brood, maar nu hadden we niets, dus werden ze boos en opstandig.

Just when we were finished taking pictures, our little shore was taken over by these cheecky ducks!  During winter we feed them bread, but this time we didn’t have any, so they got mad and rebellious. 

belladone 032

I offered to ‘let them eat cake’, but they just ran off. Spoiled little ducks.

BTW: I’m participating in Indie Pattern Month, and the Belladone was what i signed up to make, so… yay! I made it!

Also… I already made another one!  Will be on the blog this week as well! 🙂

Dit bericht werd geplaatst in deer and doe, dress, finished projects, indie pattern company, Uncategorized, women's clothes en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Finally something red!

  1. Monique zegt:

    Oh wow, hij is geweldig!

    Like

  2. Natasha Groos zegt:

    Het jurkje is fantastisch mooi! en het staat je heel goed!

    Like

  3. Nenilie zegt:

    oh my God, a new star is born….jij overtreft alles….your own disign and in red colour…nice…

    Like

    • rachelinred zegt:

      Haha! Wat leuk dat je even op mijn site komt kijken! Het is niet mijn eigen ontwerp hoor. Ik heb gewoon een patroon gebruikt. Maar uniek is het wel! Daar gaan we voor. 😉

      Like

  4. Andrea zegt:

    Echt heel erg mooi en knap gemaakt Rachel!!

    Like

  5. Janet zegt:

    Wow, zo moooooi! Ik vind de stof helemaal geweldig en het design ook: staat je super Rachel in red!

    Like

  6. Pingback: Another belladone! | Rachel In Red

  7. Wendy zegt:

    De stof is supermooi en past super bij de jurk!

    Like

  8. Echt een super leuk model die jurk!
    Zou ik zelf ook wel willen, maar dan gewoon egaal rood. Helaas kan ik niet naaien ;). Misschien eens aan mijn zus vragen hihi

    Like

  9. Eva zegt:

    superleuk patroontje en prachtige stof! Ik hoop dat ik ooit ook zo’n dingen ineen kan zetten 😉

    Like

  10. Pingback: MMM14 week 3 + wardrobe reflections | Rachel In Red

Geef een reactie

