Review: Knippie 3 2013

img008

Deze maand brengt Knippie ons zomerse jurkjes, strandoutfits, korte broeken en jumpsuits. Er staan een aantal echt lelijke dingen in (die bewaren we uiteraard voor het laatst), een aantal uitschieters naar boven en verder is het redelijk gemiddeld nummer.

Knippie is a Dutch sewing magazine for childrens’ clothes, and I decided to do the review in Dutch only. Sorry ladies! But! I’ll make it up to you in my next post. Promise!

Ik begin met mijn persoonlijke favoriet, deze superschattige salopette met ruches. Ideaal voor peuters om lekker in te spelen. Kan zonder ruches ook heel leuk voor een jongen.

Dan is er deze jumpsuit, in lang (op de cover) en kort. De lange is van jersey , de korte van zijde. Ik zou voor mijn kind nu eigenlijk geen zijden jumpsuit maken, maar het is wel een prachtige stof. En het lange model met de blauwe neon panterprint is lekker trendy.

Stoere meisjeshoodie. En dan dat eigenwijze gezicht erbij, heerlijk!

Een doorknoopjurk! Altijd leuk. Mooie grasgroene poplin, met een tulen onderrok.

kids2

Ik zou persoonlijk de textielstift-tekeningen achterwege laten omdat ik te schijterig ben het er toch een beetje handgemaakt uitziet. In de niet charmante zin van het woord. Sorry. Er hangt een vibe omheen van ‘mama is even creatief bezig geweest’. En dat is toch wel een groot verschil met huisgemaakte couture. Dus…

Ja, je hebt het goed gemerkt. De toon verandert en we zijn aanbeland bij de mindere, zeg maar gerust de lelijke items.

Naast de bovengenoemde textielstifterij, is Knippie met kwasten, rollers en verfbadjes aan de slag gegaan. Ik had mij eigenlijk erg verheugd op dit onderdeel, maar een grote teleurstelling maakte zich van mij meester toen ik de Dip&Dye sectie opensloeg. Oh. My. God.

kids

Oke. Om te beginnen: “Tatatataaa!” Euh… hoezo tatatataa? Moeten we hiervan onder de indruk zijn? Goed. Ik werk ze gewoon af, want ik heb over allemaal wel wat te zeggen.

  1.  Zie jij het verschil? Juist.
    Dit is trouwens geen foutje van de vormgever. In de beschrijving staat “De stof van jurk 1 heeft een superleuke print die eigenlijk geen verdere bewerking nodig heeft.” Zucht.
  2. + 4. Als setje nota bene! Ik heb daar een foto van als bewijs.
    img009
    En zeg nou zelf: dit ziet er toch uit alsof tante Leen dit van zolder heeft gehaald? Uit de herinneringsdoos van haar oudste zoon die opgroeide in de zelfvoorzienende, recyclerende hippie-commuity? Waar tante Leen nog steeds woont? MAAR: de vormgeving is superleuk! Ik zag zo’n idee al eens voorbij komen op Pinterest. Heel leuk gedaan!
  3. Mislukt. Echt waar, mislukt. De verf kruipt bij de rits omhoog. Bovendien is er geen sprake van een ombre effect (wat waarschijnlijk de bedoeling was), maar is alles gewoon veel te donkerblauw. Ik vind de ongeverfde versie veel leuker. Zie je de zakjes tenminste.
  4. Jawel. Deze is leuk. Het enige kledingstuk dat er daadwerkelijk leuker op is geworden.
  5. Niet echt mijn ding, maar kan leuk zijn.
  6. Het klapstuk. We laten het hele huis doen en mijn baby kan heel stil tegen de muur aan blijven staan. De schilder zag het verschil te laat.

Een echt jammere mislukking is toch wel het volgende jurkje. Zo’n leuk model, met zoveel potentie. Het heeft alles wat geschikt is voor kleine meisjes: zakken, een racerback, Een hi-lo zoom (superhip!). Wat kan hier nog misgaan, zou je denken? Nou, als je hem van een handdoek maakt!!! Seriously! Een badstoffen jurk! Wie bedenkt dat?!

kids3

Toch denk ik wel dat de jurk potentie heeft. Misschien moet ik hem eens maken van een ander stofje. Hmm… pompompom…

Ik heb geen zoon, maar had ik er een, dan zou ik flink balen van de Knippie. Niets leuks voor de jongens deze maand. Ook niet iets heel lelijks, maar gewoon… euhm… een beetje gewoontjes. Ik kies er toch eentje uit. Uit empathie voor de jongensmoeders. Ja, voel je de warmte? Heel goed.

Dit was niet alles, maar ik heb een aantal dingen uitgelicht die me aanspraken. Hier kun je alle patronen zien die in Knippie 3 staan.

Hebben jullie dit issue in huis gehaald? En? Wat zijn jullie favorieten?

EDIT (twee dagen later): ik kom er net achter dat er met koeienletters 2011 staat, maar dat is dus 2013! Duh. Lekker bij de tijd. 

Dit bericht werd geplaatst in kids clothes, kinderkleding, knippie, review en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Review: Knippie 3 2013

  1. Wendy zegt:

    Ik heb geen mini’s om jurken of salopettes voor te maken, maar hier en daar zitten wel een paar leuke dingen tussen. En wat betreft de textielstiften: Boeh! Slecht! (Om van de ‘verftechnieken’ nog maar te zwijgen…) Maar verander dat naar borduurstiksels en je hebt direct een uniek stuk!

    Like

  2. Ϝantastiue post, continue daans cette voie

    Like

  3. Evangeline zegt:

    Je remarque directement que vous connaissez superbement bien le thème

    Like

  4. Bon article : je pense en discuter plus tard avec mes potes

    Like

  5. Merveilleux post, continuez comme cela

    Like

Geef een reactie

