Divine Datura

DSC02779

Wat is beter dan een reep Divine pure chocola met fruit en noten? Werken met een Deer and Doe patroon! Nou ok, bijna dan… :). Vorige maand bestelde ik drie patronen van deze Française.  De Datura blouse, de Belladone jurk en de Pavot jas. Ik begon met de Datura en als je, zoals ik, gewend bent om met Burda patronen te werken, waarbij je je patroondelen moet overnemen van een onoverzichtelijke kriskras aan lijnen en bovendien nog zelf je naadwaarde moet toevoegen, dan is dit echt een verademing. Geen extra cacaoshot nodig.

Back in May I ordered three Deer and Doe patterns. The Datura, the Belladone and the Pavot jacket. I started off with the Datura and I absolutely loved working with this pattern. I’m used to Burda patterns, so not having to trace the pattern pieces from the rather unclear burda sheets, plus not having to add seam allowances, was like eating a Divine dark chocolate bar with fruit and nuts. Well, almost 🙂.

Rachel
Ik gebruikte  deze donker- en lichtblauwe linnen uit mijn voorraad. Oorspronkelijk bestemd voor een zomerjurkje, maar dat is er nooit gekomen. De details daaromtrent laten we even in het midden. Laten we het erop houden dat ik zwanger was en… euh… never mind. Wat telt is nu. Ja of ja?

I made the Datura out of these navy and lightblue linen. From my stash! Yay for me!  Originally, I bought these fabrics for a dress I never made, but let’s just ignore that . What counts is now, yay or yay?

DSC02776

Ik maakte een maat 38. Het is een loszittend model, dus het had niet echt aanpassingen nodig. De volgende keer (ja! Er komt zeker nog een volgende keer!), gebruik ik stof die iets soepeler valt. Het linnen kreukt erg (ja, duuuh) en ik ontwikkel toch een licht kreukobsessie als ik het strijk. Laat staan als ik het draag!

I made a straight size 38, it has a loose fit, so no alternations needed here. Next time (O yes, there will definetely be a next time!), I’ll use a fabric that has a little more drape to it. The linen is nice, but it’s kinda wrinkly (no shit Sherlock) and I get overobsessed with ironing it all out.Image

De knoopjes vond ik op de lapjesmarkt in Utrecht. Ze gingen per 8, dus ik heb er nog 5 over voor een ander leuk projectje. Joepie.

I found the buttons on the local fabric market. They went per 8, so I have 5 left, for another adorable project, yay!
DSC02778

Dit bericht werd geplaatst in collar, deer and doe, finished projects, indie pattern company, women's clothes en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Divine Datura

  1. Kim zegt:

    Mooie Datura! Ik vind de knopen ook erg mooi 🙂 mooie close-up foto ook!

    Like

  2. rachelinred zegt:

    Dank je, Kim! Mijn moeder maakte de foto’s, ze heeft een fancy camera. (Bedankt nog, mam!!)

    Like

    • Annemiek zegt:

      Ja, graag gedaan!
      En nu niet binnen zitten naaien, maar van het mooie weer genieten!

      Like

      • rachelinred zegt:

        Haha! Euh… Komt goed hoor! Maar als het te heet wordt vlucht ik naar binnen. Wist je dat mijn naaikamer de koelste kamer van het huis is? Jazeker!

        Like

      • Kim zegt:

        Haha dat zegt mijn zusje ook altijd, dat ik net een molletje ben! Maar bij mij boven is het inderdaad ook altijd lekker koel, goede excuses he?

        Like

  3. Now, always now. I often buy fabrics for one pattern and then change my mind a few month later, it’s part of the fabric maturing process, like a good wine. Ahh I love your Datura! Great colours and perfect button choice. I am really looking forward to making this one up, I have so many great fabrics in my stash that would work.

    PS. I love that “ja, duuuh” translates as “no shit Sherlock” 😉

    Like

  4. rachelinred zegt:

    Hahaha! the fabric maturing process! LOL! I’ll remember that one. Just in case i need to defend my stash.
    And it IS a great one to sew up. I already have my fabric (obviously)!

    Like

  5. Wendy zegt:

    Ooh, ik ben ook helemaal verliefd op mijn Deer and Doe patronen. Kan niet wachten om er aan te beginnen. Je blouse ziet er superleuk uit, de broek ook trouwens!

    Like

  6. Pingback: Pavot’s got bright flowers at last | Rachel In Red

  7. Pingback: A whole lot of firsts… | Coser Cosas

  8. Pingback: MMM week 4 | Rachel In Red

Geef een reactie

