Doorknoopjurkje om op te eten

P1200426

Knippie 2 kwam met een bijlage, een special met de nieuwste lentestoffen, en ik spotte daarin een leuk doorknoopjurkje dat me geschikt leek voor een buitenspelende kleuter. Niet dat ik dat kon aflezen van die beroerde foto! Begrijp me niet verkeerd: prachtige locatie (wie houdt er niet van het strand?), schattige kindjes, en leuk gestyled. Maar kennelijk hebben de patroonblaadjesmakers nog altijd niet in de gaten wat we nu eigenlijk willen zien, namelijk hoe een kledingstuk om het lijf zit! Echt, Grrrrom!
Maar te oordelen naar de patroontekening, waagde ik de gok. Ik ben dol op doorknoopjurkjes en voor kinderen is het, zeker in jeansstof, lekker praktisch. Isja zocht zelf het stofje uit. Aardbeitjes!

kids

Het vreemde en superirritante aan dit patroon vond ik dat de patroondelen niet overeenkwamen met de tekening. Daarop lijkt het namelijk alsof op de achterkant een heuppas zit (dus een extra patroondeel tussen de ceintuur en het rokdeel), maar in werkelijkheid is het gewoon een groot rokdeel vanaf de ceintuur. Het past prima, maar ik kan er gewoon niet tegen dat het niet klopt. Ik wil bijna weer grommen!

P1200423  P1200417

Ok, genoeg geklaagd! Want eerlijk is eerlijk, het is een superleuk jurkje geworden! Ik wil er eigenlijk nog een maken, maar dan in een iets rustigere print, of effen. Dan komen de leuke details beter tot hun recht.

P1200429

Dit bericht werd geplaatst in dress, finished projects, Isja, kids clothes, knippie, strawberries en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Doorknoopjurkje om op te eten

  1. Anoniem zegt:

    wow, wat superschattig! men, wat kan jij zoiets snel maken!

    Like

    • rachelinred zegt:

      Dankjewel, anoniem! 🙂 Dit heb ik al een paar weken geleden gemaakt hoor, niet in dat ene dagje… (ja, ik speel een klein beetje vals, gheghe)

      Like

  2. Wat een superstoer en lief jurkje! En die aardbeitjes zijn helemáál geweldig 🙂

    Like

  3. Pingback: MMM week 4 | Rachel In Red

  4. Je peux dire que ce n’est guère erroné …

    Like

Geef een reactie

